Статьи

За кермо заборонено: яким водіям більше не можна керувати автомобілем

У 2025 році питання безпеки на дорогах, пов’язане з літніми водіями, набуло особливої актуальності в Європі. Зі збільшенням кількості водіїв старшого віку, зростає і кількість дорожньо-транспортних пригод за їх участю. Це змушує країни ЄС переглядати правила видачі та продовження водійських посвідчень для осіб похилого віку, пише Apotheken Umschau.

Статистика та ризики

За даними Федерального управління автомобільних доріг США, станом на 2023 рік понад 51 мільйон водіїв у віці 65 років і старше мають дійсні водійські посвідчення, що становить понад 22% від загальної кількості водіїв. Зі збільшенням віку зростає ризик потрапляння в ДТП через зниження реакції, погіршення зору та слуху, а також інші вікові зміни.

Нові правила в Європі

У 2025 році Європейський Союз ухвалив нові правила щодо водійських посвідчень, які дозволяють країнам-членам скорочувати термін дії посвідчень для водіїв віком від 65 років. Крім того, передбачено можливість заміни обов’язкових медичних оглядів на альтернативні заходи, такі як самооцінка або інші форми перевірки.

Приклади національних підходів

  • Іспанія: Водії віком від 65 до 70 років повинні оновлювати свої посвідчення кожні 5 років, а після 70 років — кожні 2 роки. Кожне оновлення вимагає проходження медичного огляду, який включає перевірку зору, слуху та координації.

  • Франція: Наразі не встановлено обов’язкових медичних оглядів для літніх водіїв, однак влада заохочує регулярну перевірку фізичного та психічного стану.

  • Німеччина: Хоча обов’язкові медичні огляди для літніх водіїв не передбачені, у разі сумнівів щодо здатності керувати транспортним засобом може бути призначена медико-психологічна експертиза (MPU).

Психологічні аспекти та добровільна відмова від водіння

Багато експертів наголошують на важливості індивідуального підходу до кожного водія похилого віку. Психолог Катя Шляйніц зазначає, що досвід літніх водіїв може бути їхньою перевагою, однак важливо, щоб вони стежили за своїм здоров’ям та добровільно відмовлялися від керування, якщо з’являються перші ознаки когнітивних порушень.

Висновок

У 2025 році Європа активно працює над підвищенням безпеки на дорогах, зокрема через перегляд правил для водіїв похилого віку. Хоча підходи різняться в залежності від країни, загальна тенденція спрямована на забезпечення балансу між правами літніх водіїв та безпекою всіх учасників дорожнього руху. Важливо, щоб кожен водій оцінював свої можливості та приймав відповідальні рішення щодо продовження водіння.

Recent Posts

Як реально зменшити витрату палива в автомобілі: 12 перевірених методів

Якщо вам конче потрібно зменшити витрати на заправку власного автомобіля, не потрібно одразу шукати якесь…

22.12.2025

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025