У світі електромобілів ми спостерігаємо постійний розвиток технологій, але одним із найслабших місць все ще залишається акумулятор. У матеріалі РБК-Україна розповіли про те, як водії можуть максимально продовжити ресурс батареї своїх електромобілів.
Реалії українського ринку такі, що більшість електромобілів (85-90%) купуються на вторинному ринку, що означає, що нові власники часто отримують їх уже з частково зносом акумулятора. Це може призвести до швидкого зниження ємності. Чи можна щось зробити, щоб зменшити ці втрати? Звісно, є можливості.
По-перше, варто зазначити, що основна проблема електромобілів – це тягова батарея. Сучасні літій-іонні акумулятори мають суттєві переваги в порівнянні з попередніми технологіями. Проте, з роками вони втрачують свою ємність незалежно від способу експлуатації. Перші п’ять років – це найбільш критичний період для зношення акумулятора.
На практиці літій-іонний акумулятор втрачає в середньому 5–10% ємності протягом перших двох років, а за наступні три роки – ще 15-20%. Після цього темп деградації сповільнюється, і втрати становлять лише 5% на рік. Деякі моделі, такі як Nissan Leaf, мають можливість моніторингу залишкової ємності через приладову панель.
Акумулятори електромобілів дуже чутливі до високих струмів зарядки та розрядки, а також до екстремальних температур. Наприклад, надмірне нагрівання або морози можуть негативно впливати на їхню продуктивність. Хоча не варто панікувати й уникати сонця, деякі умови можуть пришвидшити деградацію акумулятора:
Найпростіший варіант – замінити акумулятор. Тут ви можете обрати або новий акумулятор від офіційного дилера, або знайти б/у з автомобіля, який потрапив в аварію. Проте варто пам’ятати, що нові акумулятори можуть коштувати від 8 тисяч доларів, а вживані – стартують від 1000 доларів.
Ще один варіант – заміна окремого модуля, або “консерва”. Але найпоширеніший варіант серед українських водіїв – це ремонт акумулятора. Багато СТО, в тому числі офіційні, мають технології розбирання “консерв” та діагностики несправних елементів. Це дозволяє замінити зношені частини й суттєво продовжити термін служби акумулятора.
Оскільки ресурс акумулятора визначає рентабельність володіння електромобілем, його стан – це перший фактор, на який слід звертати увагу при покупці б/у електромобіля. Як правило, важливо дізнатися, як використовувався автомобіль раніше, в якій країні та населеному пункті він експлуатувався, ким управлявся – приватною особою чи корпоративним автопарком. Ця інформація може допомогти зрозуміти, наскільки зношеною може бути батарея.
В останні роки дослідники ринку та автолюбителі все більше займаються збором такої журналістської інформації, навіть якщо це може зайняти чимало часу.
При підготовці цього матеріалу були використані інформаційні ресурси Autogeek, Autoria та Інституту досліджень авторинку.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…