Статті

В Україні водіїв-пенсіонерів позбавлятимуть водійських прав: кого це стосується

У травні 2025 року в Україні законопроєкт №8082, який передбачає запровадження нових правил для водіїв похилого віку отримав висновок Комітету про розгляд. Документ уже подано на розгляд до Верховної Ради, і в разі його ухвалення, мільйони водіїв можуть зіткнутися з новими вимогами до медичної та психологічної придатності.

Що передбачає законопроєкт

Головна мета ініціативи — підвищити безпеку дорожнього руху, адже, за словами авторів проєкту, кількість ДТП за участю літніх водіїв поступово зростає.

Згідно з документом:

  • Водії віком від 65 до 69 років мають проходити обов’язкові медогляди кожні 5 років.
  • З 70 до 74 років – медичне підтвердження придатності потрібно оновлювати раз на два роки.
  • Після 75 років – щорічна перевірка та скорочення строку дії посвідчення до одного року.

Крім того, у законі передбачено обов’язкові курси підвищення навичок водіння для осіб віком 70+, що включатимуть не тільки практику, але й теоретичне оновлення знань.

Також планується зменшити загальний термін дії водійських прав для всіх водіїв з 30 до 10 років, що відповідає європейським стандартам.

Європейський досвід: як це працює в інших країнах

В ЄС уже діють аналогічні обмеження, на які орієнтуються українські законодавці. Наприклад:

Іспанія: після 65 років водії повинні оновлювати права кожні 5 років, проходячи медичне обстеження.

Італія: водії старші 70 років здають медогляд кожні 3 роки, а після 80 — щодва роки.

Німеччина не має чітких вікових обмежень, але наполягає на добровільних тестах, і в разі сумнівів у здатності кермувати — може ініціювати примусовий огляд.

Франція розглядає впровадження щорічного підтвердження здоров’я після 75 років.

Такі заходи в Європі не вважаються дискримінаційними — навпаки, їх підтримують як спосіб убезпечити всіх учасників дорожнього руху, включно з літніми людьми.

Що це означає для українських водіїв

Впровадження нових норм в Україні дасть змогу:

  • Зменшити кількість аварій, спричинених погіршенням здоров’я водія;
  • Забезпечити контроль за психофізичним станом осіб, які керують транспортом у поважному віці;
  • Підвищити відповідальність та дисципліну серед усіх категорій водіїв.

Наразі проєкт закону знаходиться на розгляді в профільних комітетах. Якщо його буде схвалено в першому та другому читаннях, зміни можуть набути чинності вже з початку 2026 року.

Законопроєкт №8082 — це не про дискримінацію, а про турботу про безпеку. З віком не завжди приходить неспроможність, але регулярна перевірка — це запорука впевненості як для водія, так і для інших учасників руху. Така практика — нормальна для цивілізованого світу, і Україна поступово інтегрує її у власну правову систему.

Share
автор
Aleksandr V.

Recent Posts

Новий дорожній знак у вигляді «медузи»: що він означає

Правила дорожнього руху (ПДР) постійно змінюються, в тому числі і в частині появи нових дорожніх…

24.06.2025

Чому не можна міняти масло в двигуні кожні 10 000 км

Багато автовиробників офіційно рекомендують своїм клієнтам міняти моторне масло в двигуні кожні 10 000 –…

24.06.2025

Машина не заводиться в спеку: чому так відбувається

Вважається, що головним ворогом автомобільного акумулятора є мороз. Однак занадто висока температура також може негативно…

24.06.2025

ТОП-5 найекономічніших гібридів, які рідко відвідують АЗС

На тлі високих цін на паливо в Україні зростає попит на автомобілі з гібридною силовою…

24.06.2025

Гірше не придумаєш: 10 жахливих назв для автомобілів

Для будь-якого автовиробника сьогодні важливо не тільки створити надійний, якісний, стильний і продуктивний автомобіль, але…

24.06.2025

Новий суперкар від Lexus помітили на тестах в камуфляжі: фото

Японський виробник преміальних автомобілів Lexus готується випустити власний суперкар LFR. Прототип новинки в камуфляжі помітили…

24.06.2025