Статті

«Водії – не дійні корови»: в Україні пропонують замінити штрафи китайською моделлю

Традиційне для України підвищення адміністративних штрафів за порушення ПДР слід замінити китайською моделлю покарань водіїв. З такою пропозицією нещодавно виступив голова Союзу споживачів комунальних послуг Олег Попенко, пише inkorr.

Квоти замість каральних заходів

Експерт звернув увагу, що у великих китайських містах, таких як Шанхай, існують системи спеціальних дозволів на в’їзд до центральної частини мегаполісу. У кожному районі є своя квота на використання транспорту, перевищення якої не допускається поліцією. Якщо адаптувати цю схему під українські реалії, то можна впровадити електронну лотерею або аукціони для отримання права проїзду в окремі райони міст. Порушникам ПДР Попенко пропонує забороняти експлуатацію транспорту в певних локаціях на той чи інший період.

«Нинішня фіскальна стратегія перетворила водіїв на джерело поповнення бюджету, але не вирішує проблему перевантаженості доріг», – підкреслює експерт, який закликає не ставитися до українських водіїв як до «дійних корів».

Системний підхід до вирішення проблем

Попенко звертає увагу на відсутність координації в українській транспортній політиці. Він вважає, що існуючі обмеження не виконують своїх функцій саме через те, що в Україні немає узгоджених планів розширення дорожньої мережі, оптимізації світлофорних режимів і створення єдиної інформаційної платформи.

Найважливішим фактором успіху китайської моделі Попенко називає розвиток якісного громадського транспорту як альтернативи персональним авто.

Екологічні та соціальні вигоди

На думку експерта, обмеження в’їзду в центральні райони мегаполісів дозволить вирішити відразу кілька проблем — скорочення обсягів шкідливих викидів в атмосферу, зниження шумового забруднення, а також розвантаження вулично-дорожньої мережі. Що стосується автомобілістів, то Попенко впевнений, що інновація дозволить знизити між ними соціальну напругу.

В Україні подібні ініціативи раніше не впроваджувалися, наше законодавство просто їх не передбачає. Впровадження цих нововведень вимагатиме копіткої і складної роботи як у правовому полі, так і в сфері модернізації інфраструктури. Разом з тим Попенко впевнений, що всі вкладення і зусилля окупляться довгостроковою економією на утриманні дорожньої інфраструктури.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025