Статті

Холодний пуск дизельного двигуна: розкрили правду про його наслідки для автомобіля

Дизельні двигуни, як відомо, прогріваються повільніше, особливо це відчутно в зимовий період. Автовласники нерідко побоюються, що регулярні запуски в мороз можуть нашкодити силовій установці. Експерти видання SlashGear пояснили, чи це дійсно так.

Що відбувається при холодному запуску?

Перш за все варто звернути увагу, що холодним запуском автомобілісти називають спробу завести мотор, коли температура повітря нижча за робочу температуру агрегату. Також холодним запуском називають включення установки після двох або більше годин простою.

У випадку з дизельними двигунами існує одна важлива особливість, через яку вони більш чутливі до холодних запусків. Мова йде про принцип роботи таких двигунів, які не запалюють паливо-повітряну суміш свічками запалювання, а компресією, яка вимагає високих температур для якісного спалювання палива.

Якщо на вулиці мороз, то масло і дизпаливо починають густіти, втрачає потужність акумулятор. У таких умовах запуск двигуна перетворюється на справжнє випробування.

Реальна шкода чи міф?

Сам по собі холодний пуск не є кардинальною проблемою для дизельного двигуна. Однак проблема в тому, що спроб такого запуску буде потрібно чимало при сильному морозі. За статистикою, при температурі -15°C завести дизельний мотор в п’ять разів складніше, ніж при +25°C. Як відомо, до 90% зносу двигуна припадає на його запуск. Відповідно, при сильному морозі знос силового агрегату теж буде в кілька разів вище.

Захист двигуна взимку

В першу чергу машину потрібно підготувати до зимових умов експлуатації. Слід замінити масло, оскільки свіже мастило тече плавніше і швидше, що дозволяє швидше прогріти мотор і захистити його від зносу. Також рекомендується використовувати менш в’язкий і стійкий до замерзання лубрикант на зимовий період. По можливості можна придбати і встановити передпусковий підігрівач блоку циліндрів або підігрівач впуску, що дозволить не тільки уникнути зайвого зносу двигуна, але і істотно заощадити час і саме паливо при прогріванні.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025