Статті

Вікові обмеження для водіїв в Україні: хто не може сісти за кермо

В Україні діють чіткі вікові обмеження для водіїв, які визначають, коли можна отримати водійське посвідчення та сісти за кермо різних транспортних засобів. Як наголошують в Міністерстві внутрішніх справ, українцям важливо знати, з якого віку вони можуть керувати авто та мотоциклами.

Згідно з чинним законодавством, водієм можна стати лише після досягнення 16 років. В цей вік майбутні водії можуть отримати права категорій “А1” та “А”, які дозволяють керувати мопедами, скутерами та мотоциклами. Однак це не стосується квадроциклів та легкових авто — щоб сісти за кермо таких транспортних засобів, потрібно досягти 18 років.

Для тих, хто планує водити вантажівки або причепи, вікові обмеження також суворіші. Наприклад, щоб керувати авто з важким причепом, потрібно не тільки отримати права категорії “E”, а й дочекатися 19 років. Окрім цього, автобуса або мікроавтобуса можна керувати тільки з 21 року.

І хоча процес отримання водійських прав може здатися досить складним, єдиним шляхом отримання посвідчення є складання теоретичного та практичного іспитів. Важливо, що теорію можна вивчити самостійно, але практичні навички краще здобувати в автошколі, де інструктори навчають безпечному керуванню транспортом.

Експерти зазначають, що вікові обмеження — це не лише вимоги закону, а й необхідний захід для забезпечення безпеки на дорогах.

Молоді водії часто не мають достатнього досвіду для керування важкими автомобілями або транспортом з великою вантажопідйомністю“, — коментує Олег, наш експерт з безпеки дорожнього руху.

Отже, дотримання вікових вимог є запорукою безпеки як для самих водіїв, так і для інших учасників дорожнього руху.

Раніше ми писали, що всіх водіїв в Україні змусять міняти права. Якщо зараз у багатьох документи діють безстроково, то новий закон обмежить дію всіх посвідчень до 10 років. Ці вимоги є обов’язковими для вступу України до ЄС.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025