Статті

Клімат-контроль в авто: 7 звичних помилок, які з’їдають паливо і дратують водія

Літом без кондиціонера за кермом – як без води у пустелі. Але користуються ним часто навмання. А потім скарги: щось не охолоджує, душно, тягне у спину, потіють шибки. Проблема не в техніці – у звичках. Blick звертає увагу на 7 звичних помилок водіїв, які псують роботу кліматичної установки та призводять до перевитрати палива.

Перше – відчинені вікна. Влітку всі так роблять: сіли, відчинили, ввімкнули клімат. Але якщо лишити скло опущеним – система не впорається. Частина повітря йде в нікуди. А разом з ним і пальне.

Друге – температура. Люди часто ставлять 16–17 °C, сподіваючись, що охолоне швидше. Насправді – ні. Найкраще – натиснути «A/C max», трохи зачекати, а потім перемкнутися на «Auto» і тримати 20–22 градуси. Бо різкий перепад з +35 на +17 – це не освіження, а тиск на організм.

Третє – направлення повітря. Деякі вивертають дефлектори собі в обличчя. Від того болить шия, закладає ніс, розвивається нежить. Потік краще розподілити рівномірно – в ноги, трохи вгору, але не у лоб.

Четверте – режими. У багатьох авто клімат має три варіанти автоматичного обдуву: слабкий, середній, сильний. Але про це майже ніхто не знає. Їх перемикають через кнопку «Auto» або в меню. Якщо не розібратись – буде або занадто мляво, або як у холодильнику.

П’яте – постійне втручання. Автоматика потрібна, щоб не крутили нею щосекунди. Якщо вона справна – краще не чіпати. Сама впорається.

Шосте – ігнорування рециркуляції. У спеку старим авто зручніше починати з внутрішнього кола повітря. Але не забувайте: в дощ треба повернути свіже повітря, інакше вікна запітніють.

Сьоме – компресор. Коли надворі вже прохолодно, сенсу ганяти охолоджене повітря немає. У нових машинах система сама знижує потужність. А в старих краще вручну вимкнути «A/C» і зекономити. Та раз на місяць клімат увімкнути треба – інакше запече.

Нещодавно ми писали, як можна вдвічі підвищити потужність кондиціонера. В нагоді вам стане клаптя старої тканини або чистий рушник.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025