Статті

Питання не про моду: чому автомобільні шини завжди чорні

Колір шин – не справа дизайну. Це питання хімії. Чорні вони через речовину, яку додають у гуму – технічний вуглець. Як пише видання SlashGear, це побічний продукт, що виникає при неповному згорянні нафтопродуктів. Сажа, по суті. Вона зміцнює гуму, робить її витривалішою.

Як розповів американський інженер-хімік Джек Кеніг, шини без технічного вуглецю зношуються вже після 8000 км. З сажою – проїжджають удесятеро більше. Це підтверджують і вітчизняні шиномонтажники. Михайло з Києва, що працює в галузі з 2009 року, каже:

«М’яка гума без техвуглецю просто “з’їдається” на асфальті. Особливо влітку».

Чорний колір – не лише про міцність. Він також допомагає розсіювати тепло, яке виникає через тертя. Плюс – захищає гуму від ультрафіолету й озону. Без цього шина старіє швидше, з’являються мікротріщини.

До 30-х років минулого століття шини були світлими. Їх робили з натурального каучуку та підсилювали оксидом цинку. Але цей порошок не такий ефективний. Тоді й почали масово додавати сажу. З’явилися чорно-білі шини – протектор чорний, боковини білі. Їх ще довго ставили на «люксові» моделі, як-от Chrysler LeBaron чи Ford LTD. Та згодом і це відійшло. Чорна гума виявилася практичнішою – менше видно бруд.

Зараз у виробництві шин – понад сотня компонентів: від сталевих кордів до синтетичних волокон. Але технічний вуглець і далі домінує. За оцінками галузі, 90% з 8,2 млн тонн вуглецю щороку йде саме на гуму.

Однак конкуренція з’явилась. Silica – порошок із золі рисового лушпиння – може частково замінити вуглець. Його використовує Continental ще з 1994-го. Він зменшує опір коченню і виглядає світлішим. Чи зміниться колір шин через це – побачимо. Але напрям цікавий.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025