Колір шин – не справа дизайну. Це питання хімії. Чорні вони через речовину, яку додають у гуму – технічний вуглець. Як пише видання SlashGear, це побічний продукт, що виникає при неповному згорянні нафтопродуктів. Сажа, по суті. Вона зміцнює гуму, робить її витривалішою.
Як розповів американський інженер-хімік Джек Кеніг, шини без технічного вуглецю зношуються вже після 8000 км. З сажою – проїжджають удесятеро більше. Це підтверджують і вітчизняні шиномонтажники. Михайло з Києва, що працює в галузі з 2009 року, каже:
«М’яка гума без техвуглецю просто “з’їдається” на асфальті. Особливо влітку».
Чорний колір – не лише про міцність. Він також допомагає розсіювати тепло, яке виникає через тертя. Плюс – захищає гуму від ультрафіолету й озону. Без цього шина старіє швидше, з’являються мікротріщини.
До 30-х років минулого століття шини були світлими. Їх робили з натурального каучуку та підсилювали оксидом цинку. Але цей порошок не такий ефективний. Тоді й почали масово додавати сажу. З’явилися чорно-білі шини – протектор чорний, боковини білі. Їх ще довго ставили на «люксові» моделі, як-от Chrysler LeBaron чи Ford LTD. Та згодом і це відійшло. Чорна гума виявилася практичнішою – менше видно бруд.
Зараз у виробництві шин – понад сотня компонентів: від сталевих кордів до синтетичних волокон. Але технічний вуглець і далі домінує. За оцінками галузі, 90% з 8,2 млн тонн вуглецю щороку йде саме на гуму.
Однак конкуренція з’явилась. Silica – порошок із золі рисового лушпиння – може частково замінити вуглець. Його використовує Continental ще з 1994-го. Він зменшує опір коченню і виглядає світлішим. Чи зміниться колір шин через це – побачимо. Але напрям цікавий.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…