Статті

Шість неочевидних загроз для автомобіля в спеку: має знати кожен водій

Спека тисне не лише на водіїв. Автомобілям у липневу спеку теж несолодко. Те, що здається комфортом – наприклад, холод із клімату – може обернутися серйозними технічними наслідками. Видання AutoSwiat звертає увагу на шість неочевидних загроз для машини у літню спеку, про які варто знати.

Почнемо з гальм. Дехто їздить на зимовій гумі навіть у червні. А є й такі, хто взяв всесезонку й вирішив забути про сезонну заміну. Але саме в спеку ця “економія” дає про себе знати. На гарячому асфальті така гума надто м’яка. Авто пливе в поворотах, а гальмівний шлях стає довшим. І ще одне: на розпеченому покритті з’являється маслянистий наліт – наслідок старого бітуму. Він слизький. Реакція водія в спеку теж уповільнюється.

Далі – динаміка. Педаль в підлогу, а авто ніби думає? У спеку повітря менш насичене киснем, двигуну складніше “дихати”. Особливо це відчутно на слабких моторах. Плюс кондиціонер – він “краде” кілька кінських сил, змушуючи мотор працювати з більшим навантаженням.

Про акумулятор забувають до першого пуску. Але влітку з ним теж проблеми. При +30°C він може втрачати заряд удвічі швидше, ніж при +20°C. Якщо його давно не перевіряли – є ризик, що одного ранку авто просто не заведеться.

Тепер про смартфон. Хтось вішав його на лобове скло і включав навігацію, музику, сповіщення з радарів? Через кілька хвилин телефон може перегрітися. Починається все з тьмяного екрану, потім зникає GPS, а далі – чорний екран і нуль зв’язку. Індукційні зарядки в таку погоду краще сховати подалі.

Споживання пального теж зростає. На коротких поїздках кондиціонер може збільшити витрати на третину. Є таксисти, які досі вмикають клімат лише “за доплату”. А в електрокарах ситуація ще складніша – кондиціонер навантажує батарею, зменшуючи запас ходу.

І нарешті – перегрів двигуна. В багатьох авто радіатор кондиціонера стоїть перед основним радіатором. Якщо він брудний, перекритий пилом чи комахами, гаряче повітря від кондиціонера не дає нормально охолоджуватись мотору. А далі – червона зона температури і запах перегрітого масла.

Микола, моторист з Харкова, коментуючі для видання «Твоя МАШИНА» такі загрози, каже: «Ми часто бачимо, як на СТО приїжджають водії зі скаргами на “киплячий” мотор. А причина банальна – забиті радіатори й стара охолоджувальна рідина».

Спека – не час для легковажності. Авто теж потребує уваги. Інакше плани можуть згоріти разом із прокладкою ГБЦ.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025