Статті

Варіатор чи класичний автомат: чим вони різняться і як це відчувається на практиці

У салоні продавець охоче розповідає про опції, колір, комплектацію. Але про трансмісію більшість водіїв питає хіба що між іншим. Мовляв, автомат – і добре. Та «автомат» буває різний, пише SlashGear.

Найчастіше під цим мають на увазі або класичну гідромеханічну коробку, або CVT – варіатор. На вигляд усе однаково: селектор і дві педалі. А от в русі різниця відчутна. У першій – набір передач, які перемикаються залежно від навантаження. У варіатора – ремінь між шківами. Жодної фіксованої передачі. Лише плавна зміна передатного числа.

На практиці це звучить як: двигун гуде, а машина не прискорюється миттєво. Цей ефект водії називають «гумкою». Для новачка не критично, але той, хто вже мав справу з класичним автоматом, може здивуватися.

Технічний експерт, який спеціалізується на трансмісіях, пояснює: «CVT справді економніший на трасі. Він тримає двигун на низьких обертах. Але затримка у відгуку – це особливість конструкції. І її не позбутися без компромісів».

Ще одна відмінність – гідротрансформатор. У класичному автоматі він забезпечує м’який старт. У CVT замість нього можуть бути «сухі» або «мокрі» зчеплення. Це залежить від потужності мотора.

Попри неоднозначні відгуки, список нових авто з варіаторами стрімко зростає. За даними SlashGear, у США вже в 2025 році більшість бюджетних седанів і кросоверів матимуть саме CVT. У ньому бачать простіше виробництво та нижчу витрату пального.

Тож питання не в тому, яка трансмісія «краща». А в тому, до чого ви готові – легкий старт і чітке перемикання чи економія і тиша, але без драйву.

Recent Posts

Чи варто переплачувати за повний привід у кросовері: пояснюють фахівці

На сьогоднішній день сегмент кросоверів є найбільш популярним як в Україні, так і у всьому…

28.12.2025

Екс-інженер NASA розкрив лайфхак, як за кілька секунд розморозити лобове скло авто

Для українських автомобілістів розморожування лобового скла перед поїздкою є чи не найбільш дратівливою зимовою проблемою.…

28.12.2025

Більше шкоди, ніж користі: для чого водії викручують колеса авто на парковці

Часто українські водії на стоянці мають звичку викручувати кермо так, щоб колеса «дивилися» вбік. Твоя…

28.12.2025

ТОП-5 економічних кросоверів: які моделі не зжеруть вашу зарплату

Якщо ми десь кажемо слово «кросовер», то сподіватись на те, що поруч з’явиться слово «економія»,…

28.12.2025

Як підземний паркінг може зруйнувати ваше авто

У великих містах підземні паркінги користуються великою популярністю, оскільки здаються зручними та безпечними. В той…

28.12.2025

ТОП-5 економічних авто для міста: які моделі бережуть бюджет

Щоденна їзда по місту може обренутись для українського водія значними витратами на заправку. Особливо, коли…

28.12.2025