Статті

Чи потрібно промивати двигун при зміні моторного масла: пояснює моторист

Зміна бренду моторної оливи часто викликає у водіїв сумніви. Одні переконані, що без промивання мотора не обійтись. Інші вважають це зайвим. Механік із 20-річним досвідом Сергій пояснює в інтерв’ю виданню «Твоя МАШИНА», коли справді потрібна промивка, а коли можна обійтись без неї.

«Якщо ви просто змінюєте оливу того ж типу – наприклад, синтетика на синтетику – промивати двигун не обов’язково», – каже моторист, який працює на СТО в Черкасах. «У сучасних мастилах вже є миючі присадки. Тож звичайна заміна в межах 8–15 тисяч кілометрів забирає більшість бруду, якщо не тягнути до моменту, коли мастило перетвориться на густий кисіль».

А от коли водій вирішує перейти на інший тип – скажімо, з синтетики на мінералку – без промивання краще не ризикувати.

«Мінеральне мастило може не з’єднатися з залишками синтетики, й тоді починаються відкладення та проблеми з мастилопроводами», – пояснює фахівець.

Є й інша сторона медалі. Якщо навіть не змінюється тип мастила, профілактичне промивання можна зробити раз на 50–80 тисяч кілометрів. Це корисно, але не обов’язково. Бюджет залежить від марки авто, але загалом вартість процедури – від 800 до 1500 грн.

Ще одна порада – не економити на фільтрах.

«Бачу щодня – люди міняють оливу, а фільтр залишають старий. Або повітряний не чіпають роками. Це прямий шлях до зносу двигуна», – додає моторист.

Фахівець радить оновлювати всі фільтри – оливний, повітряний, салонний і навіть паливний. Останній варто міняти кожні 30–40 тисяч км. Це коштує дешевше, ніж ремонт головки блоку циліндрів.

Recent Posts

Коли авто з «мигалкою» можна ігнорувати: назвали три ситуації

На українських дорогах нерідко можна зустріти автівки з проблисковими маячками. Деякі водії, побачивши їх, губляться…

16.12.2025

ТОП-5 недорогих вживаних авто, що розоряють власників після купівлі

В Україні на вторинному автомобільному ринку дуже популярний бюджетний сегмент. Українці охоче купують недорогі моделі,…

16.12.2025

Не кидайте двірники піднятими на ніч взимку: чому це шкідливо

В Україні серед водіїв є поширена звичка піднімати на ніч двірники автомобілів. Мовляв, таким чином…

16.12.2025

Картонка під радіатор: чому цей «дідівський» лайфхак може спалити ваш двигун

Серед українських водіїв часто зустрічаються застарілі «лайфхаки», що передаються з покоління в покоління. Деякі з…

16.12.2025

Механік Honda пояснив, коли справді треба міняти масло – через 3, 5 чи 10 тисяч км пробігу

Дискусії на тему, як часто треба міняти моторне мастило. Хтось каже, що для кращого «здоров’я»…

15.12.2025

ТОП-5 недорогих і надійних кросоверів, що не бояться бездоріжжя

Кросовери були створені як щось середнє між міським хетчбеком та класичним позашляховиком. Між тим, далеко…

15.12.2025