Фото: Твоя МАШИНА
Олексій працює мотористом у сервісі під Києвом. Пді час бесіди з кореспондентом видання «Твоя МАШИНА» він показує стіл, на якому лежить турбіна з німецького хетчбека. «Ось наслідки 25 тисяч без заміни масла», – каже майстер. Всередині – наліт, металева стружка і задрані лопаті. Автівку привезли на евакуаторі – двигун заклинив.
Найпоширеніша помилка – ігнорування регламенту.
«Старі атмосферні мотори на 2,0 чи 3,0 літри іноді витримують довгі пробіги. Але це винятки. Нові турбодвигуни навіть не встигнуть пройти перше ТО, як ляжуть», – пояснює технік.
За його словами, для моторів з об’ємом 1,0–1,4 л оптимальний інтервал – 7–10 тисяч км. Особливо це стосується моделей Audi, BMW та Volkswagen.
Проблема не лише в мастилі як такому. Воно має ряд функцій: змащення, охолодження, очищення і нейтралізація кислот. Але з часом присадки втрачають властивості.
«Масло темніє, густіє, фільтр забивається. А потім – перепускний клапан, і вся брудна рідина йде в двигун», – каже Олексій. «Далі – або задирає стінки циліндрів, або ламає турбіну. У гіршому випадку мотор «вмирає» прямо на трасі».
Статистика це підтверджує. За останніми даними, близько 30% серйозних проблем із двигуном виникають через несвоєчасну заміну масла. Вартість ремонту – десятки або навіть сотні тисяч гривень, якщо доводиться міняти увесь агрегат.
Для порівняння – заміна масла з фільтром коштує 3–5 тисяч з урахуванням вартості самих витратних матеріалів. Економія тут сумнівна. Особливо з урахуванням того, як нині зростає ціна навіть на б/в двигуни.
Як нагадує моторист:
«Масло дешевше мотора. Це правило знає кожен у нашій справі. Але забуває кожен другий водій».
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…