Фото: Твоя МАШИНА
Після сильних дощів на дорогах залишається чимало пасток. На перший погляд безпечна калюжа може обернутися для водія серйозними проблемами. І це не перебільшення. Ігор, досвідчений автослюсар із Харкова, в інтерв’ю для видання «Твоя МАШИНА» каже, що йому неодноразово доводилося ремонтувати ходову після таких «вильотів». У деяких випадках машини приїжджали на евакуаторі.
Перше, що загрожує на швидкості – аквапланування. Коли шини втрачають контакт із покриттям, автомобіль починає ковзати. Реакція керма нульова. Гальма теж не працюють належно.
«Це схоже на ковзанку. Тільки без ковзанів і контролю», – описує ситуацію майстер.
Друге – приховані вибоїни, уламки, відкриті люки. Їх не видно у воді. Якщо наїхати на таке перешкоду на швидкості, можна не лише пробити колесо, а й пошкодити рульову рейку чи амортизатори. У Львові минулої осені через відкритий люк у калюжі водій розбив одразу два колеса і зламав важіль підвіски.
Третє – вода може дістатись до електрики. Проводка, датчики, роз’єми – усе це не дружить із вологою. Наслідки – коротке замикання або збої у роботі блоків керування.
Четвертий ризик – потрапляння води до повітрозабірника. Якщо вона дійде до циліндрів, мотор отримає гідроудар. Після цього – або повна заміна двигуна, або довгий ремонт. І те, й інше обійдеться у десятки тисяч гривень.
І п’яте – це банальна людська повага. Швидкий проїзд через калюжу може обдати водою пішоходів або залити поруч авто. У дощ такий маневр викликає роздратування не менше, ніж підрізання на трасі.
Тому, як кажуть досвідчені водії, найрозумніше у мокру погоду – знизити швидкість до 10 км/год і об’їжджати глибокі ділянки. Це зекономить нерви, гроші і – в окремих випадках – дозволить уникнути ДТП.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…