Статті

Повітряний фільтр в місті довго не живе: як часто його треба міняти

Міська їзда – це постійні затори, світлофори, ривки на старті й гальмування. Для двигуна це одне з найтяжчих навантажень, особливо коли мова про фільтрацію повітря. В таких умовах повітряний фільтр «захлинається» пилом, сажею, гаром від інших машин уже після 10–15 тисяч км. А це – половина терміну, який заявляють виробники, пише Interia.

Видання звертає увагу, що після року в місті фільтр часто схожий на ганчірку з багна. Найгірше – коли спека. Вихлопи прилипають до фільтра, і він майже не пропускає повітря. За словами експертів, двигун із таким фільтром починає «душитись» – втрачає тягу, споживає більше пального, а в деяких випадках навіть переходить у аварійний режим.

Ще одна прикмета – свист при наборі швидкості. Це звук, із яким мотор затягує повітря через забиту перегородку. Утім, проблема не лише в динаміці. Через бруд у камеру згоряння можуть потрапити частинки піску або крихти зносу гальм. Для турбодвигунів це особливо болісно – лопатки турбіни обертаються з частотою до 200 000 об/хв. Навіть дрібинка може призвести до руйнування, а це вже ремонт мінімум на кілька тисяч гривень.

Частина автовиробників рекомендує міняти фільтр раз на 30–60 тисяч км. Але ці цифри – для лабораторних умов. У місті сервісники радять орієнтуватися на 10–15 тисяч км. А при постійній їзді в центрі – оновлювати фільтр двічі на рік, навесні та восени.

Ціна нового фільтра – від кількасот гривень до кількох тисяч, залежно від типу й бренду. Робота майстра – ще гривень 300-500. Хоча більшість водіїв міняють самі. У 9 з 10 машин фільтр легко знімається – потрібен лише пилосос і 10 хвилин часу. Головне – правильно вставити, дотримавшись напрямку стрілки.

До речі, в цей же момент варто перевірити й салонний фільтр. Якщо з дефлекторів тхне або постійно пітніють вікна – він теж уже «на дні».

Recent Posts

Коли авто з «мигалкою» можна ігнорувати: назвали три ситуації

На українських дорогах нерідко можна зустріти автівки з проблисковими маячками. Деякі водії, побачивши їх, губляться…

16.12.2025

ТОП-5 недорогих вживаних авто, що розоряють власників після купівлі

В Україні на вторинному автомобільному ринку дуже популярний бюджетний сегмент. Українці охоче купують недорогі моделі,…

16.12.2025

Не кидайте двірники піднятими на ніч взимку: чому це шкідливо

В Україні серед водіїв є поширена звичка піднімати на ніч двірники автомобілів. Мовляв, таким чином…

16.12.2025

Картонка під радіатор: чому цей «дідівський» лайфхак може спалити ваш двигун

Серед українських водіїв часто зустрічаються застарілі «лайфхаки», що передаються з покоління в покоління. Деякі з…

16.12.2025

Механік Honda пояснив, коли справді треба міняти масло – через 3, 5 чи 10 тисяч км пробігу

Дискусії на тему, як часто треба міняти моторне мастило. Хтось каже, що для кращого «здоров’я»…

15.12.2025

ТОП-5 недорогих і надійних кросоверів, що не бояться бездоріжжя

Кросовери були створені як щось середнє між міським хетчбеком та класичним позашляховиком. Між тим, далеко…

15.12.2025