Якщо ви водили вантажівку радянського зразка або старий німецький MAN, слово «подвійне зчеплення» точно не чуже. Це метод, який колись був щоденною рутиною на дорогах, а тепер – радше рідкість. Але іноді він рятує. SlashGear пояснює як.
Суть проста. При перемиканні передач водій спершу натискає на зчеплення, переводить коробку в нейтраль, відпускає зчеплення, «підгазовує», знову вижимає зчеплення – і лише тоді вмикає наступну передачу. Це не плутати з базовим перемиканням, яке ще називають «бабусиним»: вижим – передача – відпуск.
Чому взагалі існує така складна схема? Усе через синхронізатори. У сучасних авто вони автоматично підлаштовують швидкість обертання валів коробки до швидкості двигуна. Але в старих авто або зношених КПП синхронізатор може не працювати. І тоді без ручної синхронізації – ніяк.
Також техніка може стати в пригоді на автодромі. Під час гальмування з входом у поворот різкий ривок при зниженні передачі може зірвати задню вісь. Саме тому досвідчені пілоти іноді вдаються до подвійного зчеплення – воно допомагає плавно вирівняти швидкості та уникнути непередбачуваної реакції авто.
Щоправда, у звичайному міському русі ця звичка не має великого сенсу. Авто з робочою КПП легко справляється зі звичайним перемиканням, а пасажирам комфортніший результат дає так зване підгазовка перед вмиканням нижчої передачі, але без другої маніпуляції з педаллю зчеплення.
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…