Статті

Чому електромобілі «вистрілюють» з місця, але програють на високих швидкостях

На світлофорі Tesla Model 3 залишає позаду навіть спорткари – її водій тисне педаль, і авто рве з місця без затримки. Проте вже на автобані картина інша. Там електрокари часто поступаються навіть звичайним бензиновим седанам. Чому? Видання SlashGear дає відповідь на це питання.

Вся справа в тязі. Електромотор видає максимальний крутний момент одразу – без розгону, перемикань і «підхоплення». Саме це забезпечує стрімкий старт. Але далі виникає межа. Більшість електромобілів мають лише одну передачу вперед. Вона працює ефективно до 130–150 км/год. Після цього динаміка падає.

На відміну від авто з ДВЗ, де кілька передач розподіляють потужність, електромотор крутить напряму – як є, так і подається на колеса. Саме через це електрокари не розганяються до 250 км/год так само легко, як ті ж BMW M340i або Audi S4.

Ще один фактор – маса. Навіть компактний електромобіль важить на 20–50% більше за бензиновий аналог. А зайві 300–500 кг пригнічують прискорення після певної межі.

Є і технічні обмеження. Потужні батареї швидко нагріваються, якщо видають енергію на великій швидкості. Тому виробники часто обмежують максимум електронікою. Наприклад, новий Dodge Charger Daytona EV при 670 к.с. зупиняється на 219 км/год. Це менше, ніж у багатьох ICE-моделей з удвічі меншою потужністю.

Хоча рекорди трапляються. Rimac Nevera видає 258 миль/год (416 км/год), але має величезну батарею на 117 кВт·год і запас ходу лише 328 км. А японський Aspark Owl розігнався до 440 км/год – рекорд серед електричних гіперкарів.

Проте такі авто – винятки. Більшість електромобілів створюють не для перегонів, а для щоденної їзди. І саме тут швидкий старт має більше значення, ніж максимальна швидкість.

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025