Статті

Чому заборонено гальмувати лівою ногою: жахлива помилка при переході на «автомат»

Перехід з механіки на автомат здається простим лише на перший погляд. Чимало водіїв з досвідом на МКПП інстинктивно тягнуться лівою ногою до педалі. Це створює ризик, який багато хто недооцінює, повідомляє «Твоя МАШИНА».

Олександр, автоінструктор, що понад 15 років навчає керуванню авто в Києві, пояснює:

«Рух на автоматі вимагає повного контролю однією ногою. Використання лівої може призвести до різкого гальмування без жодної потреби. Це часто стає причиною небезпечних ситуацій»

Ще одна проблема – випадкове натискання двох педалей одночасно. Якщо права нога лишається на газі, а ліва в цей час торкається гальма, машина поводиться непередбачувано. За словами Андрія, інженера-конструктора з Запоріжжя, це може викликати втрату зчеплення коліс із дорогою або занос навіть на сухому асфальті.

Варто згадати й про втому. Коли водій постійно тримає ліву ногу в напруженні, це швидко виснажує м’язи. У критичний момент реакція стає повільнішою, а це напряму впливає на безпеку.

Не менш суттєве питання – ергономіка. Салон автомобіля з автоматом спроектований так, щоб працювати правою ногою. Якщо змінити цю логіку, водій сідає в неприродну позу, що створює дискомфорт і заважає контролювати машину.

Експерти одностайні: педаль газу і гальма на автоматі має обслуговувати лише права нога. Ліва повинна відпочивати на підставці – і це єдиний безпечний варіант для водія та пасажирів.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025