Статті

Сон за кермом вбиває: як не втратити пильність у довгій дорозі

Кілька годин на трасі перетворюють навіть досвідченого водія на втомленого пасажира власної машини. Літо, спека, монотонність руху – і концентрація падає швидше, ніж здається. Щоб доїхати без ризику, потрібно готувати не тільки авто, а й себе.

Експерти, щ якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА», радять почати з головного – не сідати за кермо без сну. Недосипання вбиває реакцію швидше за алкоголь. Ніякі енергетики чи кава цього не компенсують. Кофеїн тримає в тонусі пів години, а далі організм бере своє. І тоді будь-яка ситуація на дорозі стає небезпечною.

Ще одна порада – планувати зупинки. Якщо ви самі за кермом, орієнтуйтесь на три години руху і хоча б чверть години відпочинку. Пройдіться, потягніться, вдихніть свіжого повітря. Це прості дії, які повертають увагу.

Водії з досвідом говорять про правило «3×3». Якщо їдуть кілька людей, змінюватись потрібно кожні три години. Саме так колись працювали випробувачі автомобілів, і цей принцип досі рятує від перевтоми.

Комфорт у салоні теж має значення. Якщо спека – вмикайте кондиціонер, не тримайте вікна зачиненими. У задушливому авто навіть коротка ділянка здається тягучою. Оптимальна температура – близько 20 градусів.

Не менш важливе харчування. Щільний обід із жирним м’ясом чи солодощами зробить вас сонним. Перед дорогою краще обрати легку страву з овочами або кашею. Так організм отримає енергію без відчуття тяжкості.

Коли сон усе ж накриває – є тільки один вихід. Зупиніться. Виберіть безпечне місце, відкиньте спинку сидіння і заплющте очі на 15–20 хвилин. Такий короткий сон часто повертає більше сил, ніж літр кави.

І останнє – стежте за посадкою. Спина повинна щільно прилягати до сидіння, руки залишатися трохи зігнутими. Це знімає втому й біль, які з часом відволікають не менше, ніж спрага чи спека.

Жодна економія часу не варта життя. Краще приїхати пізніше, але в гарному стані, ніж ризикувати і боротися зі сном на швидкості.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025