Більшість сучасних авто мають спеціальну кнопку SOS. Вона розташована на стелі, біля дзеркала заднього виду та плафона. З 2018 року така система обов’язкова в ЄС і Британії, тому значна кількість нових машин, які потрапляють на український ринок, також обладнані eCall.
Натискання кнопки не завжди одразу викликає службу порятунку. У деяких моделей є захисна кришка, інші вимагають утримання кілька секунд. Це зроблено, щоб уникнути випадкових дзвінків. Якщо ж сталося ДТП з розкриттям подушок безпеки, система автоматично підключається до центру реагування.
Технологія працює за принципом схожим із Apple Watch Crash Detection. Автомобіль сам надсилає сигнал через вбудований модем. Це критично, коли водій непритомний або дезорієнтований.
За даними NHTSA, подібні системи щороку рятують від 360 до 721 життів у США. В Україні офіційної статистики поки немає, але експерти впевнені – користь від eCall очевидна. Важливо, щоб водії розуміли: кнопку слід натискати лише у разі реальної загрози. Для несправностей у деяких марок є окрема кнопка техдопомоги.
У США система SOS не є обов’язковою. Там регулятор зосереджується на інших функціях, таких як автоматичне екстрене гальмування. До того ж частина авто втратила цю можливість після відключення мережі 3G – дзвінки просто перестали працювати.
Серед брендів, які пропонують SOS без підключення смартфона – BMW, Genesis, Land Rover, Jaguar, Polestar та Porsche. Водночас Ford, Tesla, Mazda чи Acura покладаються на зв’язок із телефоном власника.
Для українських водіїв це питання практичне. Якщо купуєте авто з Європи після 2018 року – кнопка SOS там точно буде. І краще знати, як вона діє, ще до того, як стане потрібною.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…