Фото: Твоя МАШИНА
Турбовані двигуни давно перестали бути ознакою лише спортивних авто. Сьогодні вони стоять і на бюджетних моделях. Власники цінують їх за динаміку та відносну економічність. Але є нюанс – тривала робота на холостому ходу поступово шкодить мотору, повідомляє «Твоя МАШИНА».
На відміну від атмосферних агрегатів, турбомотори розкривають свій потенціал у середньому діапазоні – від 2000 до 4000 обертів. Саме тоді турбіна працює з оптимальним тиском. Коли ж авто стоїть на місці, оберти падають удвічі чи навіть утричі. Турбіна обертається, але без потрібного навантаження. За словами інженера Олега з Миколаєва, який 15 років працює з системами наддуву, «це не вбиває деталь миттєво, але створює умови для небажаних процесів усередині двигуна».
Головна проблема – мастило. На холостих олива не прогрівається до потрібної температури й частково просочується через ущільнення. У результаті вона може потрапляти у вихлоп і згоряти в каталізаторі. Водії іноді помічають сизий дим із труби – це саме наслідок таких витоків. При тривалій експлуатації утворюються вуглецеві відкладення на клапанах і у впускному колекторі. Це веде до втрати потужності й збільшення витрат на обслуговування.
У холодний сезон ситуація загострюється. Масло густіє, циркуляція сповільнюється. Коли ж водій залишає машину з увімкненим двигуном на пів години, ризик мастильного голодування турбіни стає реальним.
Автовиробники не радять тримати турбомотор без навантаження довше 20–30 хвилин. Регулярна перевірка рівня мастила і використання рекомендованої оливи значно зменшують ризики.
Таким чином, тривала стоянка із запущеним турбомотором – звичка, яка приносить більше шкоди, ніж користі.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…