Багато українських водіїв стикаються з рахунками від СТО, які виглядають підозріло завищеними. Дрібний ремонт може перетворитися на «капітальний», а зайві послуги збільшують суму у кілька разів. Експерти SlashGear радять бути уважними і знати, де найчастіше закладають зайві витрати. Вони виділяють п’ять видів ремонту, які можуть мати простір для маніпуляцій з вартістю.
1. Гальма – класичний спосіб накрутити рахунок
Заміна колодок коштує до кількох тисяч гривень. Але у багатьох сервісах додають «сервіс супортів» чи радять ставити нові диски там, де достатньо проточування. У результаті можна отримати рахунок у десятки тисяч гривень.
2. Діагностика двигуна – код за тисячі
Сканування помилок займає кілька хвилин і виконується обладнанням . Водночас деякі СТО беруть тисячі лише за зчитування коду, не враховуючи ремонт. Якщо ця сума не віднімається від підсумкового рахунку – це сигнал насторожитися.
3. Акумулятор – проста заміна з дорогою «надбудовою»
Більшість магазинів ставлять нову батарею безкоштовно. Сервіси ж можуть нарахувати плату за «скидання електроніки» чи «обов’язковий ресет», які не завжди потрібні. Сама заміна займає 15–30 хвилин, а витрати складаються з ціни батареї.
4. Підвіска – дрібна деталь перетворюється на комплект
Зношені втулки чи шарові можуть продавати як «повну заміну стійок». Вартість таких робіт може відрізнятись в рази і сягати сотень тисяч. Запитуйте, що саме зламано, та вимагайте показати фото деталі.
5. Кондиціонер – дрібна теча, але рахунок на тисячі
Заправка системи коштує одну суму. Проте деякі майстерні без діагностики заявляють про заміну компресора або конденсора, і тоді ціна зростає одразу в декілька разів. Правильний шлях – спершу знайти місце витоку за допомогою УФ-барвника чи електронного тестера.
Автомобілісти часто переплачують не через складність робіт, а через небажання уточнювати деталі. Попросіть перелік запчастин із номерами, вимагайте пояснень і, якщо потрібно, порівнюйте ціни самостійно. Це допоможе уникнути зайвих витрат і тримати витрати на ремонт у межах здорового глузду.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…