Барабанні гальма, які більшість водіїв пам’ятає лише за старими «Жигулями» чи першими Golf, можуть несподівано повернутися у виробництво. Причиною стали нові екологічні правила ЄС, що набудуть чинності у листопаді 2026 року. Як пише Carscoops, вони стосуються не лише вихлопу, а й пилу від шин та гальм.
Ще у 70-х роках дискові гальма витіснили барабани з передніх коліс, адже працювали надійніше під навантаженням. До середини 80-х барабани лишилися хіба що на дешевих і малопотужних авто. Водії добре знали їхній мінус – перегрів і «зникання» ефекту на спусках. Але саме те, що здавалося слабкістю, тепер може стати перевагою.
Закрита конструкція барабана утримує більшу частину пилу всередині. Це значить, що в атмосферу потрапляє менше шкідливих часток, які науковці вже порівнюють із дизельними викидами. За підрахунками виробників запчастин, такі гальма здатні знизити дрібнодисперсний пил PM10 на 60%.
Автожурналісти додають, що ще одна вигода – відсутність чорного нальоту на легкосплавних дисках. Барабани дешевші у виробництві та легші за сучасні диски з покриттям чи вуглецеві роторні системи. А для електромобілів із рекуперацією, де класичні гальма працюють рідко, це взагалі логічний вибір.
Показовий приклад – Volkswagen ID.3 та ID.4. Навіть у спортивних версіях GTX ззаду стоять саме барабани. У компанії пояснюють: на практиці вони справляються не гірше, а нові правила можуть підштовхнути й інші бренди піти тим самим шляхом.
Експерти галузі визнають: тенденція на зростання попиту на барабанні системи вже відчутна. Якщо ще кілька років тому їх виробництво стрімко скорочувалося, то тепер падіння зупинилося. Є всі шанси, що у найближчому майбутньому ця «ретро»-технологія знову стане буденністю навіть на нових електрокарах.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…