Статті

Шльопанці за кермом: чи ризикують водії штрафом в Україні

Літня спека штовхає водіїв до легкого взуття – шльопанців, в’єтнамок або навіть босих поїздок. Але чи може це стати підставою для штрафу? Розбирлась «Твоя МАШИНА.

В українському законодавстві немає прямої заборони на таке взуття за кермом. Поліція не штрафує за сам факт шльопанців. Проблема виникає, коли відкрите взуття впливає на безпеку руху. Якщо підошва зісковзне з педалі й через це створиться аварійна ситуація, тоді інспектор має право скласти протокол.

Автоюрист Михайло з Тернополю пояснює:

«Стаття 125 КУпАП передбачає штраф за дії, які загрожують безпеці руху. Взуття стає проблемою лише тоді, коли воно завадило керуванню»

За його словами, в Україні вже були випадки, коли водії отримували стягнення після ДТП, де слідчі вказували на шльопанці як на одну з причин.

Фахівці з безпеки радять бути обережними. Легке взуття може зачепитися за педаль або вислизнути у вирішальний момент. Подібні ризики підтверджує і автотренер з Києва Кирило:

«На практиці ми бачимо, що навіть досвідчені водії губляться, коли сандаля застряє під педаллю. Краще мати в авто пару кросівок»

Дехто сідає за кермо босоніж, думаючи, що так зручніше. Але це не завжди безпечніше. Відчуття педалей зростає, проте точність рухів падає, особливо в екстрених випадках.

Практична порада проста – возити у багажнику змінне взуття. Легкі кросівки або мокасини допоможуть уникнути ризиків і не стати героєм неприємного протоколу.

Автоексперти нагадують: питання не у шльопанцях як таких, а в наслідках. Якщо взуття стає причиною аварійної ситуації, водій ризикує отримати штраф і проблеми з поліцією.

Recent Posts

Дешевший за RAV4: новий бюджетний позашляховик Toyota показали на відео

Toyota готує до виробництва новий позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року – доступніший, ніж навіть…

06.12.2025

Чому на повнопривідному авто треба міняти всі шини одразу, навіть якщо зношені лише дві

Багато водіїв думають, що заміна лише двох шин на повнопривідному авто – це розумна економія.…

06.12.2025

ЄС передумав: двигуни внутрішнього згоряння залишаться після 2035 року, але з новими вимогами

Євросоюз готує гучну зміну курсу, пише Motor.es. Попри попередні плани повної заборони продажу авто з…

06.12.2025

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025