Для багатьох автолюбителів немає нічого приємнішого, ніж відчуття різкого прискорення після натискання на газ. Купівля потужного масл-кара – дороге задоволення, але підняти віддачу двигуна можна і дешевшими методами. Один із них – заміна штатного впускного колектора на спортивний, пише SlashGear.
Заводські колектори створюють баланс між економією пального та ресурсом двигуна. Вони не орієнтовані на максимальну силу. Якщо ж встановити спортивний колектор з більшими та гладшими каналами, мотор почне дихати вільніше.
Впускний колектор – це фактично система «дихання» двигуна. Він подає повітря до циліндрів. Чим рівномірніше й швидше цей потік, тим ефективніше згоряє паливо. У стандартних моделях канали часто вузькі й мають просту форму, що обмежує потужність.
Спортивні аналоги мають вигнуті та точно вивірені канали. Вони щільно суміщаються з портами головки блоку і прибирають перепади, які гальмують потік. Це означає більше кисню в камерах згоряння та стабільніший приріст сили.
Окремо варто згадати плENUM – головну повітряну камеру. Його об’єм впливає на розподіл повітря між циліндрами. Великий плENUM допомагає утримати рівний тиск під час різкого прискорення. У підсумку горіння стає стабільнішим, а крутний момент відчутно зростає.
Є й нюанси вибору. Сингл-плейн колектори з однією відкритою камерою дають приріст на високих обертах, тому їх ставлять на спортивні проєкти чи трекові авто. Але вони «з’їдають» тягу на низах. Дуел-плейн колектори з розділеною камерою тримають баланс між низькими та високими обертами, тому частіше підходять для щоденної їзди.
Матеріал теж має значення. Композитні колектори легкі та краще ізолюють тепло, знижуючи температуру повітря на вході на 10–15 °C. Алюмінієві – міцніші й традиційно стоять на більшості спортивних моторів.
Це не тюнинг для показухи. Більшість навіть не здогадається, що під капотом інший колектор. Але відчуття від педалі газу стають зовсім іншими.
Такий апгрейд не зробить із звичайного седана суперкар, але дозволить відкрити прихований запас його двигуна. І для багатьох цього вже достатньо, аби знову закохатися у свою машину.
У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…