Статті

Двигун стукає після заміни мастила: п’ять можливих причин цієї проблеми

Після планового обслуговування іноді виникає несподівана проблема: двигун починає стукати. Для багатьох водіїв це сигнал тривоги, адже гул чи металевий звук з-під капота асоціюється з серйозною поломкою. Та експерти, з якими поспілувалась «Твоя МАШИНА», радять спершу розібратися з найпростішими причинами.

Однією з них є неправильний рівень мастила. Якщо його занадто багато, рухомі частини отримують надмірний опір, а при нестачі – деталі працюють майже насухо. Обидва випадки можуть давати схожий шум. Автомеханік Олег, який понад 20 років працює на сервісі у Києві, пояснює:

«Проблему легко виявити звичайним щупом. Іноді цього достатньо, щоб двигун знову працював тихо».

Другою причиною може стати забитий фільтр. Нове мастило саме по собі не рятує, якщо фільтр старий або забруднений. Він ускладнює циркуляцію оливи, і деякі вузли залишаються сухими. Саме тоді чути характерні удари під час руху. Тому механіки радять міняти фільтр разом з мастилом.

Є ще період адаптації. Коли в’язкість нової оливи суттєво відрізняється від попередньої, двигуну потрібен час на пристосування. У перші поїздки може з’являтися короткочасний шум, який зникає після кількох циклів прогріву. Це явище відоме майстрам, і воно не завжди свідчить про поломку.

Серйозніша ситуація – несправність масляного насоса. При низькому тиску мастила двигун працює в умовах «голодування». Тут допоможе лише діагностика на СТО. В іншому випадку пошкодження колінвала або шатунів обійдеться набагато дорожче.

Останній фактор – якість витратних матеріалів. Дешева олива часто містить домішки, а фільтри сумнівного походження пропускають бруд.

«Економія тут обертається капремонтом. Я бачив мотори, що втрачали ресурс удвічі швидше лише через дешеві фільтри», – ділиться досвідом інженер Віктор з Харкова.

Фахівці радять діяти послідовно: перевірити рівень, фільтр та якість матеріалів. Якщо шум не зникає, слід звернутися до майстрів. Інакше дрібна помилка під час заміни перетвориться на дорогий ремонт.

Recent Posts

ТОП-5 економічних кросоверів: які моделі не зжеруть вашу зарплату

Якщо ми десь кажемо слово «кросовер», то сподіватись на те, що поруч з’явиться слово «економія»,…

28.12.2025

Як підземний паркінг може зруйнувати ваше авто

У великих містах підземні паркінги користуються великою популярністю, оскільки здаються зручними та безпечними. В той…

28.12.2025

ТОП-5 економічних авто для міста: які моделі бережуть бюджет

Щоденна їзда по місту може обренутись для українського водія значними витратами на заправку. Особливо, коли…

28.12.2025

Ніколи не робіть цього на АЗС: ТОП-5 небезпечних помилок на заправці

Для досвідчених автомобілістів поїздка на АЗС є буденною справою. Однак багато хто з них все…

28.12.2025

ТОП-5 «вічних» двигунів, що спокійно пройдуть більше 300 000 км без капремонту

Досвідчені автомобілісти знають, що головне в машині – це двигун. Якщо він ненадійний і часто…

27.12.2025

Не через ціну: чому взимку водії переходять з А95 на А92

З приходом холодів деякі досвідчені українські водії почали використовувати бензин марки А92 замість звичного А95.…

27.12.2025