Фото: Твоя МАШИНА
Водії легковиків часто здригаються, коли поряд із ними вантажівка різко гальмує. Різкий металевий вереск чути навіть крізь щільно зачинені вікна. Такий звук має назву «скрип гальм», і він не завжди свідчить про загрозу, пояснює видання SlashGear.
Фізика процесу проста: колодки на мить прилипають до внутрішньої стінки гальмівного барабана, а потім різко відриваються. Це повторюється сотні разів на секунду, створюючи вібрацію від 1 до 16 кілогерців. Через величезну вагу фури звук стає набагато голоснішим і пронизливим.
Першою причиною є зношені колодки. Вони мають спеціальні індикатори, які при мінімальній товщині починають скребти по барабану та створюють характерний вереск.
Не менш поширене явище – так зване «склоподібнення» накладок. Від постійних сильних гальмувань тертя стає гладким, як скло, і звук не зникає. Якщо машина довго стояла під дощем, барабани вкриваються іржею. Після старту гальма пищать, доки шар не зітреться.
Бувають і технічні огріхи: неправильна обробка барабана або криве встановлення деталей. У такому випадку колодки контактують з поверхнею нерівномірно, і це не тільки створює шум, а й погіршує зупинку.
На відміну від легкових авто, тягачі користуються складними пневматичними системами. Вони мають впоратися з масою до 36 тонн. Тут скрип може бути ознакою дисбалансу тиску в камерах чи перекосу колодок. Якщо ж відсутнє мастило або бракує прокладок, виникає зайве тертя й збільшується шлях гальмування.
Вереск сам по собі не завжди катастрофа. Але якщо звук не зникає, варто терміново шукати причину. Це питання не тільки комфорту, а й безпеки.
Комерційні перевізники суворо стежать за регулярними оглядами, мастилом і тиском у системі. Адже на спусках чи при різкому гальмуванні навіть дрібна несправність може коштувати життя. Для водія ж головне – знати характер своїх гальм і не ігнорувати зміни у звуках.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…