Проїзд на червоне світло в Україні – грубе порушення, за яке водій ризикує отримати штраф 510 гривень або навіть 1445 гривень і втрату прав до року. Проте є кілька винятків, про які нагадав у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» досвідчений патрульний.
Перший випадок пов’язаний із роботою регулювальника. Якщо інспектор дозволяє рух, то водій зобов’язаний виконати його сигнал, навіть коли світлофор показує заборону.
«На практиці це трапляється під час аварій або у години пік, коли потрібно розвантажити перехрестя», – пояснив майор поліції Сергій, який працює у патрульній службі понад вісім років.
Друга ситуація стосується водіїв, які в’їхали на перехрестя на зелене, але завершити маневр змушені вже під червоне. У такому разі штраф не накладається, адже інші учасники повинні дати їм можливість звільнити проїжджу частину.
Автоексперт Олексій каже, що багато ДТП стається саме через небажання пропускати тих, хто закінчує рух: «Люди поспішають і не думають про безпеку. А правила тут однозначні – треба дати завершити проїзд».
Третій виняток – коли різка зупинка під червоний сигнал створить небезпеку. Йдеться про ситуації, коли водій не може зупинити авто без екстреного гальмування. Це може бути на слизькій дорозі чи під час руху на швидкості, коли різке гальмування спричинить аварію.
Фахівці наголошують: перелічені випадки не є «дозволом» їхати на червоне. Це лише обставини, які звільняють від відповідальності. У всіх інших випадках проїзд на заборонний сигнал – порушення, що може коштувати не тільки грошей, а й життя.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…