Статті

Чорний список «масложору»: названо двигуни, які «п’ють» по літру оливи на тисячу кілометрів

Коли мотор спалює літр оливи на тисячу кілометрів, водії б’ють на сполох, а виробники розводять руками – мовляв, це «норма». Така ситуація стосується як малих турбованих агрегатів, так і великих атмосферників. Причина зазвичай одна – помилки конструкції або слабкі деталі, які не витримують навантаження. Видання Interia назвало такі двигуни, які краще оминати стороною.

Серед рекордсменів за «апетитом» на оливу – лінійка TSI від Volkswagen, випущена з 2008 по 2012 рік. Версії 1.4, 1.8 та 2.0 могли «з’їдати» до 1,5 літра на тисячу кілометрів. BMW теж не без гріха: V8 N63 і S63 до 2013 року брали оливу літрами, адже розташовані між циліндрами турбіни перегрівали все довкола.

Opel із серією Ecotec 1.6 і 1.8 офіційно допускав витрати до 0,7 літра. Toyota на початку 2000-х мала проблеми з сімейством ZZ – Corolla та Avensis страждали через погані кільця, і виробник змушений був розширювати гарантію. Honda зі своїми VTEC теж не «свята»: при обертах під 8000 двигуни спалюють пів літра – конструкція розрахована на спортивну їзду.

Французи та італійці теж у списку. Peugeot і Citroën з моторами 1.8–2.0 16V після великих пробігів брали по пів літра. PSA 1.6 THP мав ще й проблему нагару. Fiat 1.4 Fire вважався довговічним, та через вільні зазори витрата оливи там – норма. Alfa Romeo 2.0 JTS грішила недостачею мастила циліндрів, що швидко вбивало блок.

Навіть легендарний дизель 1.9 TDI після пробігу понад пів мільйона кілометрів починає «пити» оливу. І це вже природний знос.

Що робити власнику? Перевіряти рівень кожну тисячу кілометрів або під час заправки. Тримати в багажнику пляшку літрової каністри. Перехід на густіший склад (замість 5W-30 – 5W-40 чи 10W-40) може трохи скоротити втрати. А капіталка з новими кільцями коштує десятки тисяч і має сенс лише в авто з невеликим пробігом. В інших випадках краще миритися з доливанням.

Головне – не чекати, поки контрольна лампа на панелі сповістить про сухий картер. Тоді вже буде запізно.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025