Лобове скло здається міцним – ламіноване скло справді витримує удари камінців на трасі. Але навіть дрібна сколина здатна вирости у велику тріщину. Іноді не допомагає навіть ремонт, який водії звикли вважати дешевою альтернативою заміни, пише SlashGear.
Майстери попереджають: близько 10% випадків дешевого відновлення після малих сколів закінчуються тим, що скло тріскає ще більше. У підсумку замість недорогого ремонту доводиться міняти все скло. Враховуючі, що у преміальних моделей воно нашпиговане різноманітними дорогими датчиками, то рахунок може стати в десятки тисяч гривень.
Чому так стається? У процесі відновлення застосовують аплікатор із вакуумом. Він потрібен, щоб смола, якою заповнюють скол, рівномірно розтеклася і затверділа без повітряних бульбашок. Але якщо скло вже ослаблене, навантаження від вакууму може добити його. Будь-який мікродефект стає точкою напруги. Якщо тиск перевищує межу міцності, тріщина піде далі. Тут прогнозувати складно.
У мережі з’являються поради залишати дрібні пошкодження без втручання. Один з коментаторів пише: «У мене авто 12 років, сколи були завжди. Їжджу трасами й нічого не роблю – живе». Але такий підхід небезпечний. За даними Auto Glass Safety Council, лобове скло бере на себе до 45% жорсткості кузова при лобовому зіткненні і до 60% – під час перекидання. Тріщина знижує цей запас міцності, а ризик для водія й пасажирів зростає.
Фахівці радять: якщо скол більше ніж 2,5 сантиметра або знаходиться в зоні огляду водія, краще не тягнути й ставити нове скло. В інших випадках ремонт можливий, але варто усвідомлювати ризик невдалого результату.
Отже, спроба зекономити на ремонті може обернутися рахунком у десятки тисяч гривень. Але ігнорування пошкодження – теж гра з вогнем. Єдиний безпечний підхід – діяти з урахуванням порад спеціаліста, а не чекати, поки скло розвалиться на очах.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…