Toyota десятиліттями формувала репутацію надійного виробника. Але справжній фундамент – це двигуни. Саме вони зробили пікапи довговічними, позашляховики витривалими, а спортивні моделі культовими. Видання Motorbiscuit виділяє найбільш культові мотори японського бренду, які мали найбільший вплив на автомобільну індустрію.
Один із непомітних героїв – рядна четвірка 3RZ-FE. Встановлювали її на Tacoma першого покоління та 4Runner. Потужності лише 150 к.с., проте цей мотор витримував пробіг за 300 тисяч км без капремонту.
Не менш легендарним став 22R/22RE. Простий 2,4-літровий мотор із мінімальною електронікою, який власники пікапів називають «невбиваним». Його й досі шукають ентузіасти, купуючи старі 4Runner та Celica.
Сучасні приклади – 2GR-FKS. Це V6 на 3,5 л з комбінованим упорскуванням. Він зустрічається у Highlander, Camry та Tacoma. Плавність роботи та помірна витрата пального зробили його популярним у сімейних авто. Toyota змогла поєднати ресурс і економію без втрати динаміки.
У позашляховому світі особливе місце посідає 4,7-літровий V8 2UZ-FE. Його створювали для Land Cruiser і Tundra. Чавунний блок та потужний низ робили цей мотор ідеальним для буксирування й бездоріжжя. А в люксовому сегменті компанія змінила гру з 1UZ-FE – алюмінієвим V8, що вперше з’явився у Lexus LS400. Він був надзвичайно надійним і показав, що японці можуть кинути виклик німцям.
Серед спортивних фанатів культовим залишився 2JZ-GTE. Шестициліндровий турбо з Supra четвертого покоління здатен витримати величезний тиск наддуву. Тюнери виводили його на 1000 к.с., і це без втрати ресурсу. Його менший «брат» – 3S-GTE – прославився у ралійних Celica.
Не можна оминути 4A-GE – легкий і жвавий мотор із Corolla GT-S. Саме він дав старт дрифтовій культурі у 80-х. А вершина інженерної думки – 10-циліндровий 1LR-GUE із Lexus LFA. Об’єм 4,8 л, обертання до 9000 об/хв і звук, який автолюбителі називають «симфонією металу». Побудували лише 500 таких машин, і зараз їхня ціна сягає мільйона доларів (41,8 млн грн).
Цей список доводить: Toyota створювала мотори для будь-яких завдань – від невтомних робітників до інженерних шедеврів, які стали легендами. Саме така різноманітність зробила бренд культовим і надійним у пам’яті кількох поколінь.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…