Статті

Як правильно гальмувати при повороті: іноді не знають навіть досвідчені водії

На трасі чи в місті водій часто відчуває спокусу натиснути гальмо вже на самому віражі. Та саме там машина найменш передбачувана. Погана видимість і дефіцит часу на реакцію роблять будь-яке різке гальмування небезпечним, попереджає «Твоя МАШИНА».

Експерти радять починати з очевидного – знизити швидкість ще до входу в поворот.

«Водій має бути певен, що його швидкість дає шанс зупинитися на тому відрізку дороги, який він бачить перед собою», – пояснює автоінструктор Микола Л. з Дніпра.

Лише так, за його словами, можна зменшити ризик несподіваного маневру.

Техніка проходження повороту проста на словах. В’їзд – по зовнішньому краю смуги, далі траєкторія плавно зміщується до центру, а на виході знову виходимо назовні. Цей метод допомагає розподілити навантаження на колеса і зберегти стабільність.

Та що робити, якщо ситуація примушує гальмувати? Якщо авто має ABS, водію слід тиснути педаль гальма до упору разом зі зчепленням у разі керування на «механіці». Система сама регулює силу натиску, залишаючи шанс керувати машиною.

«Не забувайте дивитися в дзеркала, бо після зупинки може знадобитися швидко рушати знову», – додає експерт.

Без ABS усе складніше. Колеса блокуються, і автомобіль летить прямо, ігноруючи поворот. У такій ситуації працює лише пульсуюче гальмування. Це ритмічне натискання з різною силою: колеса блокуються, потім відновлюють контакт з дорогою. Чим швидше вдається повторювати цей цикл, тим більше шансів втримати машину на траєкторії.

Досвідчені інструктори кажуть, що навіть на сухому асфальті різке гальмування в повороті завжди ризик. На мокрій або слизькій дорозі цей ризик зростає в рази. Саме тому безпечні водії планують свої дії заздалегідь і не залишають їх на долю випадку.

Recent Posts

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025