Фото: Твоя МАШИНА
Несподіваний свист чи гул з-під капота часто не дрібниця. У багатьох випадках це перший знак того, що у моторі починає відмовляти помпа охолодження. Її заміна може вдарити по кишені, пише Interia.
Помпа ганяє охолоджувальну рідину між двигуном і радіатором, тримаючи робочу температуру в нормі. Коли вона зношується, з’являються писки на холодному пуску чи при розгоні. Це результат зношених підшипників. З часом звук переходить у гул або скрегіт. Тоді вже ризикують постраждати інші вузли, адже в багатьох авто помпа працює разом з ременем розподільного механізму.
Якщо водій чує свист, а ще й бачить калюжу кольорової рідини під машиною – час їхати на СТО. Це може бути зеленим чи рожевим антифризом, який має солодкуватий запах. Ігнорувати такий сигнал не можна.
До симптомів додається перегрів. Стрілка температури на панелі різко рухається в червону зону, а з-під капота піднімається пара. На самій помпі нерідко видно сліди корозії чи кристали висохлого антифризу. У деяких моделях навіть є контрольний отвір: якщо з нього капає – вузол треба міняти без зволікань.
За підрахунками сервісів, заміна класичної механічної помпи обходиться у десятки тисяч гривень. Сама деталь для масових моделей коштує декілька тисяч, але сама робота може вартувати в декілька разів дорожче. Майстри радять одразу міняти комплект: помпу, ремінь ГРМ, ролики й термостат. У преміальних авто сума легко перевищує 100 тисяч. В електронних помпах, що ставляться у нових моделях, рахунок ще вищий.
Тривалість роботи помпи залежить від обслуговування. У середньому вона служить 80–120 тисяч кілометрів, але у деяких машинах витримує до 200 тисяч. Ключове – регулярна заміна антифризу раз на 2–4 роки. Старий склад руйнує ущільнення й викликає корозію.
Тому будь-який незвичний звук під капотом – привід перевірити машину, перш ніж рахунок у сервісі перетвориться на неприємний сюрприз.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…