Статті

Свист чи гул з-під капота: про яку несправність автомобіля він попереджає водія

Несподіваний свист чи гул з-під капота часто не дрібниця. У багатьох випадках це перший знак того, що у моторі починає відмовляти помпа охолодження. Її заміна може вдарити по кишені, пише Interia.

Помпа ганяє охолоджувальну рідину між двигуном і радіатором, тримаючи робочу температуру в нормі. Коли вона зношується, з’являються писки на холодному пуску чи при розгоні. Це результат зношених підшипників. З часом звук переходить у гул або скрегіт. Тоді вже ризикують постраждати інші вузли, адже в багатьох авто помпа працює разом з ременем розподільного механізму.

Якщо водій чує свист, а ще й бачить калюжу кольорової рідини під машиною – час їхати на СТО. Це може бути зеленим чи рожевим антифризом, який має солодкуватий запах. Ігнорувати такий сигнал не можна.

До симптомів додається перегрів. Стрілка температури на панелі різко рухається в червону зону, а з-під капота піднімається пара. На самій помпі нерідко видно сліди корозії чи кристали висохлого антифризу. У деяких моделях навіть є контрольний отвір: якщо з нього капає – вузол треба міняти без зволікань.

За підрахунками сервісів, заміна класичної механічної помпи обходиться у десятки тисяч гривень. Сама деталь для масових моделей коштує декілька тисяч, але сама робота може вартувати в декілька разів дорожче. Майстри радять одразу міняти комплект: помпу, ремінь ГРМ, ролики й термостат. У преміальних авто сума легко перевищує 100 тисяч. В електронних помпах, що ставляться у нових моделях, рахунок ще вищий.

Тривалість роботи помпи залежить від обслуговування. У середньому вона служить 80–120 тисяч кілометрів, але у деяких машинах витримує до 200 тисяч. Ключове – регулярна заміна антифризу раз на 2–4 роки. Старий склад руйнує ущільнення й викликає корозію.

Тому будь-який незвичний звук під капотом – привід перевірити машину, перш ніж рахунок у сервісі перетвориться на неприємний сюрприз.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025