Фото: Твоя МАШИНА
У США пікап – не лише машина, а й символ стилю. Ford F-150 чи Chevrolet Silverado там продаються сотнями тисяч, формуючи майже п’яту частину ринку. Американці цінують їх за універсальність – від перевезення будматеріалів до поїздки з сім’єю. Автокомпанії десятиліттями вдосконалювали ці моделі, додаючи комфорт і розкіш.
В Європі ж ситуація інша. За даними Європейської асоціації виробників авто, частка пікапів у 2022 році не перевищувала одного відсотка. Тут їх радше сприймають як робочий транспорт, подібний до фургонів, а не як «сімейні» авто. Як пише SlashGear, пояснень цьому кілька.
Найперше – розмір. Європейські вулиці та паркінги значно вужчі. Якщо у США стандартна смуга сягає 3,6 метра, то в містах Німеччини чи Франції вона часто не ширша за 3 метри. Спроба втиснути Ford F-150 у підземний паркінг у центрі Берліна перетворюється на випробування.
Друге – пальне. Європейці платять удвічі більше за бензин, ніж американці. Як пояснює німецький аналітик Петер Шмідт, «в країні, де літр коштує понад 2 євро (приблизно 98 грн), утримання пікапа стає забаганкою». Тож замість потужних рамних авто люди обирають кросовери або хетчбеки.
Є ще й культурний чинник. У США пікап – частина міфології дороги, у Європі він лишається транспортом для фермерів чи будівельників. Французький журналіст П’єр Ламберт додає: «Для більшості європейських водіїв пікап – це машина вихідного дня, а не щоденний вибір».
Попит усе ж зростає. У 2023 році продажі Dodge Ram 1500 у Європі піднялися на 20%, стабільними залишаються показники Toyota Hilux, Ford Ranger та Volkswagen Amarok. Виробники намагаються привабити заможних клієнтів розкішними салонами й сучасною електронікою.
Та експерти прогнозують повільне зростання. Високі податки на СО₂, ціни на паливо і міські умови гальмують розвиток сегменту. Якщо виробники не знайдуть способу зробити пікапи компактнішими й економічнішими, вони й далі залишатимуться нішевим продуктом.
Приклад «SUV-буму» показує, що навіть консервативний ринок може змінитися. Якщо пікапи отримають гібридні силові установки та більш «сімейний» образ, вони матимуть шанс вирости з тісної ніші. Але поки що Європа обирає маленькі й ощадні авто.
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…