Статті

Чисто американське авто: чому пікапи не прижилися в Європі

У США пікап – не лише машина, а й символ стилю. Ford F-150 чи Chevrolet Silverado там продаються сотнями тисяч, формуючи майже п’яту частину ринку. Американці цінують їх за універсальність – від перевезення будматеріалів до поїздки з сім’єю. Автокомпанії десятиліттями вдосконалювали ці моделі, додаючи комфорт і розкіш.

В Європі ж ситуація інша. За даними Європейської асоціації виробників авто, частка пікапів у 2022 році не перевищувала одного відсотка. Тут їх радше сприймають як робочий транспорт, подібний до фургонів, а не як «сімейні» авто. Як пише SlashGear, пояснень цьому кілька.

Найперше – розмір. Європейські вулиці та паркінги значно вужчі. Якщо у США стандартна смуга сягає 3,6 метра, то в містах Німеччини чи Франції вона часто не ширша за 3 метри. Спроба втиснути Ford F-150 у підземний паркінг у центрі Берліна перетворюється на випробування.

Друге – пальне. Європейці платять удвічі більше за бензин, ніж американці. Як пояснює німецький аналітик Петер Шмідт, «в країні, де літр коштує понад 2 євро (приблизно 98 грн), утримання пікапа стає забаганкою». Тож замість потужних рамних авто люди обирають кросовери або хетчбеки.

Є ще й культурний чинник. У США пікап – частина міфології дороги, у Європі він лишається транспортом для фермерів чи будівельників. Французький журналіст П’єр Ламберт додає: «Для більшості європейських водіїв пікап – це машина вихідного дня, а не щоденний вибір».

Попит усе ж зростає. У 2023 році продажі Dodge Ram 1500 у Європі піднялися на 20%, стабільними залишаються показники Toyota Hilux, Ford Ranger та Volkswagen Amarok. Виробники намагаються привабити заможних клієнтів розкішними салонами й сучасною електронікою.

Та експерти прогнозують повільне зростання. Високі податки на СО₂, ціни на паливо і міські умови гальмують розвиток сегменту. Якщо виробники не знайдуть способу зробити пікапи компактнішими й економічнішими, вони й далі залишатимуться нішевим продуктом.

Приклад «SUV-буму» показує, що навіть консервативний ринок може змінитися. Якщо пікапи отримають гібридні силові установки та більш «сімейний» образ, вони матимуть шанс вирости з тісної ніші. Але поки що Європа обирає маленькі й ощадні авто.

Recent Posts

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025