Фото: Твоя МАШИНА
У кризових часах багато водіїв замислюються над тим, щоб заправляти авто 92-м бензином замість 95-го. На перший погляд різниця здається невеликою – лише дві гривні на літрі. За повний бак у 40 літрів економія виходить близько 80 гривень. Але ця спроба заощадити може вилитися у рахунок на десятки тисяч, повідомляє «Твоя МАШИНА».
Що відбувається в двигуні
Інженери нагадують: октанове число визначає, коли суміш у циліндрі запалає. Якщо воно нижче, паливо може «вибухнути» раніше, ніж треба. Це явище називають детонацією. За словами моториста Сергія Л., «кожен удар детонації – це мікромолоток по поршню, і з часом він залишає сліди». У сучасних турбо- і GDI-двигунах такий процес особливо шкідливий.
Наслідки для авто
Тривале використання 92-го замість 95-го може викликати прогар клапанів, задири на стінках циліндрів, зменшення потужності. Машина починає розганятись повільніше, витрата пального зростає, а звук роботи мотора стає глухим і різким. У найгіршому випадку – пробитий поршень чи знищений каталітичний нейтралізатор. Вартість такого ремонту сягає від 5 000 до 50 000 гривень, інколи й більше.
Як зрозуміти, що щось не так
Водій може відчути зниження тяги, вібрацію при розгоні, сильніший шум. Іноді на панелі загоряються помилки, пов’язані з паливною системою. Це вже ознака того, що мотор працює неправильно.
Чи можна заправити 92-й хоч раз
Бувають випадки, коли 95-го на заправці немає. Якщо авто атмосферне і без турбіни, разове використання 92-го не має серйозних наслідків. Але їхати потрібно спокійно, без різких прискорень. При першій можливості слід повернутись до рекомендованого пального. Старі ВАЗ чи Hyundai ще терплять А-92, а от сучасні TSI, EcoBoost чи Skyactiv – категорично ні.
Порада експертів
Автослюсар Ігор С. з Дніпра каже:
«Завжди дивіться у мануал, виробник не дарма вказує мінімальне октанове число. Економія у кілька гривень на заправці часто закінчується витратами на капремонт».
Заправляти 92-й замість 95-го постійно – гра з мотором, у якій завжди програє власник. Економити краще на чомусь іншому, ніж на пальному.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…