Неоднаковий знос шин – сигнал, що з машиною щось не так. Якщо протектор стирається швидше з одного боку чи по центру, ігнорувати проблему небезпечно: погіршується керованість і зростає ризик аварії.
Експерти, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА» пояснюють, що найчастіше виннен невірній тиск у шинах. Перекачана гума стирається по центру, недокачана – по краях.
«Водії часто забувають, що під час завантаження машини показники потрібно коригувати. Інакше ризикують не лише шинами, а й підвіскою», – говорить київський механік Олег С., який понад 15 років працює з ходовою частиною.
Ще одна причина – збиті кути розвалу та сходження. Це трапляється після ударів у ями чи бордюри, а також при заміні елементів підвіски без точної регулювання. В такому разі гума стирається з внутрішнього або зовнішнього боку. Досвідчений майстер за формою зносу майже відразу може сказати, що саме «веде» колесо.
Проблема може критися і в самій підвісці. Зношені шарові опори, сайлентблоки чи підшипники ступиць порушують контакт колеса з дорогою.
«Іноді причиною стає навіть деформований диск – тоді з’являються бугри на протекторі», – додає інженер автосервісу з Харкова Андрій К.
Не можна скидати з рахунку і низьку якість гуми. Дешеві покришки часто стираються швидше навіть при справному авто. А якщо машина пережила ДТП, є ризик порушеної геометрії кузова, що теж відбивається на рівномірності зносу.
Що робити? Перевіряти тиск щонайменше раз на місяць, особливо під час перепадів температур. Після сильних ударів підвіску і кути установки коліс краще перевіряти на стенді. Балансування і огляд дисків – також обов’язкові процедури. Якщо ж проблема не зникає, гума підлягає заміні.
І головне – не тягнути. Навіть залишок у 2 мм протектора не гарантує безпеки, якщо знос нерівномірний. У критичній ситуації така шина може луснути на швидкості.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…