Статті

Чому авто «їсть» гуму: головні причини і як уникнути небезпечних витрат

Неоднаковий знос шин – сигнал, що з машиною щось не так. Якщо протектор стирається швидше з одного боку чи по центру, ігнорувати проблему небезпечно: погіршується керованість і зростає ризик аварії.

Експерти, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА» пояснюють, що найчастіше виннен невірній тиск у шинах. Перекачана гума стирається по центру, недокачана – по краях.

«Водії часто забувають, що під час завантаження машини показники потрібно коригувати. Інакше ризикують не лише шинами, а й підвіскою», – говорить київський механік Олег С., який понад 15 років працює з ходовою частиною.

Ще одна причина – збиті кути розвалу та сходження. Це трапляється після ударів у ями чи бордюри, а також при заміні елементів підвіски без точної регулювання. В такому разі гума стирається з внутрішнього або зовнішнього боку. Досвідчений майстер за формою зносу майже відразу може сказати, що саме «веде» колесо.

Проблема може критися і в самій підвісці. Зношені шарові опори, сайлентблоки чи підшипники ступиць порушують контакт колеса з дорогою.

«Іноді причиною стає навіть деформований диск – тоді з’являються бугри на протекторі», – додає інженер автосервісу з Харкова Андрій К.

Не можна скидати з рахунку і низьку якість гуми. Дешеві покришки часто стираються швидше навіть при справному авто. А якщо машина пережила ДТП, є ризик порушеної геометрії кузова, що теж відбивається на рівномірності зносу.

Що робити? Перевіряти тиск щонайменше раз на місяць, особливо під час перепадів температур. Після сильних ударів підвіску і кути установки коліс краще перевіряти на стенді. Балансування і огляд дисків – також обов’язкові процедури. Якщо ж проблема не зникає, гума підлягає заміні.

І головне – не тягнути. Навіть залишок у 2 мм протектора не гарантує безпеки, якщо знос нерівномірний. У критичній ситуації така шина може луснути на швидкості.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025