Фото: Твоя МАШИНА
Поліція Польщі активно переходить на новий інструмент контролю – дрони. Якщо раніше інспектори працювали майже виключно з радарами, то тепер у повітрі з’явилися десятки літальних апаратів із камерами. Вони тихо зависають над автострадами та міськими перехрестями, фіксуючи кожен ризикований маневр, пише moto.pl.
Головна сила дронів – у непомітності. Водій не бачить техніку, тому не намагається уникнути відповідальності. У патруля вже є готовий відеозапис, який складно оскаржити.
Перші апарати польські правоохоронці отримали ще 2022 року. Тоді їх було лише 35. Сьогодні кількість зросла у кілька разів. За даними міністерства внутрішніх справ, йдеться вже про сотні одиниць. Дрони допомагають не тільки на дорогах, а й під час пошуково-рятувальних операцій.
Основні завдання – контроль обгону та дій біля пішохідних переходів. За незаконний обгін вантажівки на трасі штраф становить 1000 злотих, тобто близько 10 450 гривень. Нехтування безпекою пішоходів обійдеться ще дорожче – 1500 злотих або 15 700 гривень. Використання телефону за кермом карається штрафом у 500 злотих, що дорівнює 5 200 гривень, і плюс 15 балів у систему порушень.
У Сілезії з початку 2025 року дрони виходили на завдання 63 рази. Результат – 750 протоколів. У середньому після кожної операції до 12 водіїв отримували штрафи.
Радар ловить тільки швидкість, а дрон бачить поведінку. Це інший рівень контролю, який дисциплінує навіть досвідчених водіїв.
Експерти припускають, що успіх польської моделі може зацікавити й українську владу. Особливо на тлі зростання аварійності на трасах з інтенсивним рухом. Якщо дрони з’являться в Україні, водії мають звикати, що спостереження з неба вже не фантастика, а буденність.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…