Статті

Вода у бензобаку: як розпізнати і прибрати її, щоб не знищити мотор

Потрапляння води в паливний бак здається малоймовірним, та це реальність, з якою стикаються тисячі водіїв. Найчастіше причина в недобросовісних АЗС або конденсаті, який з’являється при різких перепадах температур. Особливо часто це трапляється взимку, коли бак заправлений лише наполовину.

Наслідки можуть виявитися серйозними. Ржавіють інжектори і форсунки, а дизельні мотори страждають ще й від виходу з ладу насоса високого тиску.

«Одна форсунка для сучасного дизеля може коштувати понад 15 тисяч гривень, а заміна всього комплекту разом із насосом – під 100 тисяч», – пояснює виданню «Твоя МАШИНА» майстер київського сервісу Сергій Д. До цього додається нестабільна робота двигуна, втрати тяги і навіть відмова мотора під час руху.

Є кілька ознак, що у баку оселилась вода. Машина довго запускається після стоянки, під час розгону з’являються ривки, а звук двигуна стає різким і неприємним. У дизельних авто про проблему сигналізує датчик у фільтрі – на панелі загоряється Check Engine, а двигун переходить у аварійний режим.

Перевірити підозри можна без спецобладнання. Достатньо злити трохи пального у скляну банку і залишити на півгодини. Якщо на дні з’явиться прозорий шар – це вода. У продажу є і тестові смужки, які змінюють колір при контакті з вологою.

Видалення вологи теж має кілька шляхів. Найнадійніше – механічне очищення бака, яке проводять на сервісі. Це може коштувати кілька тисяч гривень, але гарантує результат. Існують також спеціальні присадки на спиртовій основі, вони частково зв’язують воду і виводять її через камеру згоряння. Але вони не здатні прибрати осад.

«Не слід експериментувати з ацетоном чи чистим спиртом. Такі методи були актуальні сорок років тому, сьогодні вони лише шкодять», – наголошує автослюсар з Києва Олександр С.

Щоб уникнути проблеми, варто заправлятися тільки на перевірених АЗС і не наливати пальне одразу після приїзду бензовоза – у цей момент на дні резервуарів піднімається осад. Взимку краще тримати бак повним, щоб зменшити утворення конденсату, і вчасно міняти паливний фільтр.

Вода у баку – це не дрібниця. Ігнорування проблеми перетворюється на ремонт, який може коштувати як половина ціни старого автомобіля.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025