Статті

Літніх водіїв закликають проходити нові перевірки: кому з пенсіонерів краще не сідати за кермо

У Британії знову заговорили про тести для літніх водіїв. Як пише Express, йдеться не про іспит у класичному сенсі, а про добровільну перевірку, яка допомагає з’ясувати, чи безпечно людина поводиться за кермом після 65–70 років.

Такі оцінки зазвичай займають кілька годин. Частина часу присвячена поїздці містом та трасою, решта – аналізу звичок водія. Експерти готують докладний звіт, у якому вказують як сильні, так і слабкі сторони. Якщо рівень занизький, радять замислитися над відмовою від прав.

«Ми бачимо, що у старших людей падає швидкість реакції, зір стає менш чітким. Але багато хто навіть після діагнозу все одно хоче їздити. Тест допомагає чесно оцінити ситуацію», – каже британський автоінструктор із 20-річним стажем Джонатан Рід.

Деякі місцеві ради проводять перевірки безкоштовно, інші беруть символічну плату. Як пояснюють у форумі Older Drivers, інколи учасники навіть отримують знижку на страхування – страховики враховують офіційну оцінку їхньої навички.

Процедура виглядає так: близько 50 хвилин водій проводить за кермом під наглядом інструктора. Далі він отримує звіт із порадами.

«Результати можуть стати стимулом для змін. Хтось проходить додаткові курси, інший – сідає за кермо спокійніше й безпечніше», – пояснює докторка Сьюзен Кларк, дослідниця з Університету Ворика.

На рівні парламентських радників уже обговорюють створення єдиного стандарту для таких тестів. Зараз кожен регіон працює за власними правилами, що викликає плутанину.

Прихильники ініціативи стверджують: формалізована перевірка знизить кількість аварій за участю старших водіїв. Критики ж наголошують на ризику дискримінації, адже цифра у паспорті не завжди дорівнює стану здоров’я.

У будь-якому випадку, дискусія про безпеку літніх водіїв стає гучнішою. Адже на дорогах усе більше людей старшого віку, і суспільство шукає баланс між їхнім правом на мобільність та безпекою інших учасників руху.

Recent Posts

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025