Статті

Що буде, якщо розрядити електромобіль до нуля: результати експерименту

Боятися порожньої батареї у сучасному електромобілі, як виявилося, не варто. Інженери німецького клубу ADAC перевірили, що стається, коли акумулятор на панелі показує нуль відсотків. Тест проводили у контрольованих умовах на шести моделях – від Tesla Model Y до Volkswagen ID.3. Результати змусили багатьох переглянути уявлення про «смерть» батареї, пише AutoSwiat.

Учасники експерименту виїхали на трек із зарядом близько 20–30 відсотків і каталися, поки машини не стали. Спершу жодних змін не було: авто їхали у штатному режимі. Перші сигнали з’являлися ще при запасі 40–80 км – на дисплеях вмикалися попередження, додавалися звукові сигнали, з’являлися поради перейти в економний режим чи вимкнути кондиціонер.

Далі починалися обмеження. Наприклад, у BYD Seal система знизила потужність вже на 6% заряду, а у Tesla – лише на останньому відсотку. Volvo EX40 і Kia EV6 теж переходили в «урізаний» режим ближче до самого нуля. В цей момент машини втрачали швидкість, а прискорення ставало млявим.

Та найцікавіше відбувалося після «0%». Попри нуль на екрані, всі шість електрокарів ще їхали. Volkswagen ID.3 пройшов 15 км, Tesla Model Y – майже 20, Volvo EX40 – теж близько 18. Лідером став BYD Seal, який здолав 18 км після нульового показника.

«Ці авто створені з великим запасом безпеки. Навіть коли панель лякає нулем, у батареї лишається буфер енергії», – пояснив німецький інженер електромобілів Ханс Бауер.

Він додав, що це зроблено для захисту елементів акумулятора, адже повне розряджання може пошкодити осередки й знизити ресурс батареї.

Втім, експерти застерігають: повторювати такий експеримент у повсякденній їзді не слід. У мороз додаткового «резерву» може вистачити лише на кілька сотень метрів, а при підйомі навіть ці кілометри зникають. До того ж, зарядка після повного розрядження проходить повільніше, а стан батареї швидше погіршується.

Як підсумував український автоексперт Сергій К., «їздити на нулі – це гра з вогнем. У місті ви ще якось доїдете до зарядки, але на трасі ризикуєте викликати евакуатор. А це вже відчутний рахунок у гривнях».

Висновок простий: електромобілі після «нуля» ще їдуть, але краще до такого не доводити.

Recent Posts

Машина застрягла в снігу: яку функцію треба вимкнути, щоб вибратись

З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…

26.12.2025

ТОП-7 гірших б/в кросоверів, які не пройдуть без проблем і 100 000 кілометрів

Якщо ви шукаєте вживаний кросовер з невеликим пробігом, то, можливо, орієнтуєтесь на відомі моделі. Однак…

26.12.2025

Ці моделі зникнуть назавжди: які авто покинуть ринок у 2026 році

Кожного року з ринку зникають десятки моделей відомих брендів. Інколи відбувається це непомітно, без зайвих…

26.12.2025

Навіщо потрібна прихована кнопка під педаллю газу в автомобілі

Сучасні автомобілі мають безліч функцій, про існування яких водії можуть не здогадуватись роками. До таких…

26.12.2025

Раптово глухне двигун: перевірте один маловідомий датчик

Багато українських водіїв хоч раз стикались з неприємною ситуацією, коли машина несподівано глохне прямо посеред…

26.12.2025

Два роки тюрми: де українцям загрожує таке покарання за зйомку ДТП

В Україні поширена практика знімати на фото та відео результати ДТП, а потім публікувати їх…

26.12.2025