Статті

Що буде, якщо розрядити електромобіль до нуля: результати експерименту

Боятися порожньої батареї у сучасному електромобілі, як виявилося, не варто. Інженери німецького клубу ADAC перевірили, що стається, коли акумулятор на панелі показує нуль відсотків. Тест проводили у контрольованих умовах на шести моделях – від Tesla Model Y до Volkswagen ID.3. Результати змусили багатьох переглянути уявлення про «смерть» батареї, пише AutoSwiat.

Учасники експерименту виїхали на трек із зарядом близько 20–30 відсотків і каталися, поки машини не стали. Спершу жодних змін не було: авто їхали у штатному режимі. Перші сигнали з’являлися ще при запасі 40–80 км – на дисплеях вмикалися попередження, додавалися звукові сигнали, з’являлися поради перейти в економний режим чи вимкнути кондиціонер.

Далі починалися обмеження. Наприклад, у BYD Seal система знизила потужність вже на 6% заряду, а у Tesla – лише на останньому відсотку. Volvo EX40 і Kia EV6 теж переходили в «урізаний» режим ближче до самого нуля. В цей момент машини втрачали швидкість, а прискорення ставало млявим.

Та найцікавіше відбувалося після «0%». Попри нуль на екрані, всі шість електрокарів ще їхали. Volkswagen ID.3 пройшов 15 км, Tesla Model Y – майже 20, Volvo EX40 – теж близько 18. Лідером став BYD Seal, який здолав 18 км після нульового показника.

«Ці авто створені з великим запасом безпеки. Навіть коли панель лякає нулем, у батареї лишається буфер енергії», – пояснив німецький інженер електромобілів Ханс Бауер.

Він додав, що це зроблено для захисту елементів акумулятора, адже повне розряджання може пошкодити осередки й знизити ресурс батареї.

Втім, експерти застерігають: повторювати такий експеримент у повсякденній їзді не слід. У мороз додаткового «резерву» може вистачити лише на кілька сотень метрів, а при підйомі навіть ці кілометри зникають. До того ж, зарядка після повного розрядження проходить повільніше, а стан батареї швидше погіршується.

Як підсумував український автоексперт Сергій К., «їздити на нулі – це гра з вогнем. У місті ви ще якось доїдете до зарядки, але на трасі ризикуєте викликати евакуатор. А це вже відчутний рахунок у гривнях».

Висновок простий: електромобілі після «нуля» ще їдуть, але краще до такого не доводити.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025