Статті

Суха гниль на шинах – прихована небезпека, яку часто ігнорують водії

Більшість автовласників стежать за протектором, але не звертають увагу на тріщини збоку. Саме вони можуть стати причиною серйозних проблем. Суха гниль руйнує гуму зсередини і робить шину крихкою. Під час руху це може закінчитися різким розривом, попереджає «Твоя МАШИНА».

Інженер шинного сервісу з Києва Олексій М. пояснює:

«Багато клієнтів впевнені, що шина з добрим протектором ще служитиме. Але варто подивитися на боковини – і одразу видно дрібні тріщини. Це перші сигнали сухої гнилі».

Процес запускає сонце, контакт з агресивними хімікатами та різкі перепади температур. Гума темніє, стає жорсткою, а згодом втрачає еластичність. У цей момент ризик проколу або вибуху зростає в рази.

Ознаки проблеми неважко виявити. Серед них – знебарвлення поверхні, сітка мікротріщин і ламкість гуми на дотик. Такі шини не можна відкладати на «потім».

Що робити водію? По-перше, стежити за тиском. Недокачані шини гріються сильніше, і це прискорює руйнування. По-друге, уникати агресивної хімії під час мийки, а машину краще ставити в тінь. Паркування під прямим сонцем щодня скорочує життя покришок.

Є ще один момент – вік. На боковині є чотири цифри. Дві останні позначають рік виготовлення. Навіть якщо машина їздить мало, шини старші за десять років вважаються небезпечними.

Продавець шин Сергій Л. з Житомира додає:

«Дешеві покришки старіють швидше. Відомі бренди вкладають більше в склад гуми, і вона тримає форму довше».

Захистити шини можна й іншими способами. Не перевантажуйте авто, особливо під час поїздок з повним багажником. Якщо машина довго стоїть без руху – краще зняти колеса і зберігати їх у прохолодному місці, без доступу сонця.

Водії часто недооцінюють суху гниль, доки не стикаються з раптовим розривом на трасі. А це вже питання безпеки, а не економії. Регулярний огляд і правильний догляд обійдуться дешевше, ніж новий комплект шин чи ремонт після аварії.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025