Ситуація, коли педаль гальма провалюється і машина не реагує, здатна вибити з колії навіть спокійного водія. Втім, досвідчені інструктори кажуть: виживає не той, хто натискає сильніше, а той, хто діє холодно і послідовно.
«Перший крок – ввімкнути аварійку, щоб інші бачили проблему», – пояснює у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» столичний автоінструктор Ігор К., який понад 20 років готує водіїв. На його думку, головне – не смикати кермо, а обрати вільний простір для зниження швидкості.
У машині з «механікою» допомагає гальмування двигуном. Це означає поступове зниження передачі – від четвертої до другої і нижче. Двигун починає тримати авто, і швидкість падає без ризику втратити керування. У випадку з «автоматом» діє той самий принцип: потрібно перевести коробку в ручний режим і послідовно знижувати передачі.
Коли стрілка спідометра вже біля 40 км/год, можна обережно підтягувати стоянкове гальмо. Робити це треба плавно, щоб машина не пішла юзом.
«Багато хто рве ручник одразу – і потім дивується, чому авто розвернуло на дорозі», – додає інструктор.
Аварійне гальмування бажано проводити на узбіччі. Там менший потік, немає пішоходів і легше тримати траєкторію. Експерти наголошують: головна помилка – паніка. Як тільки водій починає смикати кермо чи різко тягне ручник, шанс на контроль різко падає.
Автоінструктор з Харкова Сергій Л.згадує реальний випадок:
«Учень на навчальній машині втратив гальма біля виїзду з парковки. Він не розгубився – швидко перевів коробку в ручний режим, включив аварійку, знизив передачу і зупинився на узбіччі. Усі лишились цілими».
Фахівці нагадують: навіть стоянкове гальмо варто перевіряти разом із іншими системами. Його стан часто ігнорують, хоча воно може врятувати життя в критичний момент.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…