Фото: Твоя МАШИНА
Багато українських водіїв визнають, що часто гасять двигун одразу після зупинки. Для них це звична дія, але механіки кажуть – так робити небезпечно.
«Коли мотор ще гарячий, масло й антифриз продовжують рухатись системою. Якщо різко зупинити насос і помпу, тепло перестає відводитись. У результаті метал нагрівається локально, що пришвидшує знос», – пояснив виданню «Твоя МАШИНА» автослюсар з 20-річним стажем Олександр Г.
Особливо це стосується турбованих двигунів та малих моторів з високим навантаженням. У таких агрегатів температура росте швидко. І коли водій глушить машину одразу, турбіна лишається розпеченою. Масляна плівка згорає, а підшипники працюють насухо. Відомі випадки, коли турбіна виходила з ладу вже після 60–70 тисяч кілометрів пробігу.
Щоб уникнути проблем, механіки радять після зупинки залишити мотор увімкненим хоча б на 20–40 секунд. За цей час рідини охолоджують деталі й температури вирівнюються. Така дрібна дія може продовжити життя силового агрегата на десятки тисяч кілометрів.
Автослюсар Ігор Л. з Одеси додає:
«На станціях техобслуговування часто бачимо турбіни з явними слідами перегріву. І дев’ять з десяти водіїв зізнаються – вони глушать мотор одразу, не давши йому охолонути».
Отже, коротка пауза після зупинки – це не марнування пального, а інвестиція в ресурс вашої машини. В умовах високих цін на ремонт і деталі таке правило виглядає більш ніж логічним.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…