Фото: Твоя МАШИНА
У Нідерландах людина, яка дістає смартфон біля понівеченого авто, ризикує залишитися без 230 євро – це понад 11 тисяч гривень. У Німеччині ціна такого «кадру» ще жорсткіша – штраф сягає 1000 євро, або 48 тисяч гривень, а в деяких випадках навіть два роки за ґратами. Для європейських країн це не перебільшення, а щоденна практика, повідомляє «Твоя МАШИНА».
Німецький кримінолог Томас Фішер у коментарі DW підкреслив: «Людина, яка знімає чужу біду, втручається у приватність та завдає повторної травми постраждалим». Це формулювання чітко пояснює, чому в Європі вуличні «оператори» прирівнюються до порушників закону. Там діє принцип захисту людської гідності навіть у найскладніші моменти.
Український контраст разючий. Кожна велика ДТП миттєво потрапляє в Telegram-канали, іноді без жодної цензури. Часто кадри поширюються раніше за офіційні повідомлення поліції чи швидкої. За словами юриста Олександра Бурого, який спеціалізується на транспортному праві, «такі матеріали можуть впливати на розслідування та спотворювати суспільне уявлення про подію».
Проблема стає етичною. З одного боку, суспільство прагне знати правду про аварії на дорогах. З іншого – існує межа між інформацією та вторгненням у життя постраждалих. У ЄС вирішили її жорстко окреслити.
Українські експерти сходяться на думці: якщо в країні з’явиться подібна норма, вона змусить свідків тримати телефони в кишені та допомагати постраждалим, а не збирати перегляди. Це б змінило сам підхід до культури дорожньої безпеки.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…