Статті

Як правильно вмикати нейтральну передачу на «автоматі»: коли взагалі це потрібно робити

У більшості водіїв автомат асоціюється з трьома режимами – Drive, Park і Reverse. Але між ними є ще одна позиція, про яку багато хто згадує лише тоді, коли авто потрібно відкотити – нейтраль. І тут починаються міфи. Одні вважають, що на ній можна економити пальне, спускаючись з гірки, інші тримаються нейтралі на світлофорах. Та чи правильно це? Розповіло видання Jalopnik.

Інженери нагадують: нейтраль розриває зв’язок між мотором і колесами. У звичайних умовах вона потрібна лише у двох випадках – коли авто треба штовхнути чи буксирувати. Наприклад, якщо акумулятор сів у заторі або машину треба перемістити в гаражі без запуску двигуна. Другий сценарій – екстрений. Якщо заклинила педаль газу чи стався збій у гальмах, переведення селектора у нейтраль допоможе виграти час.

А от їхати накатом на «N», як досі радять деякі «досвідчені» водії, – хибна звичка. По-перше, сучасна електроніка і так зменшує витрати пального під час гальмування двигуном. По-друге, ви втрачаєте контроль. Уявіть: з’являється яма або попереду різко гальмує вантажівка. Щоб уникнути зіткнення, доведеться поспіхом ловити потрібний режим, а це секунди, які можуть коштувати дорого.

Отже, нейтраль – корисний інструмент, але вузького застосування. Це технічна «страховка», а не режим для щоденних експериментів. Досвідчені механіки одностайні: ставте «N» тільки тоді, коли машина сама не здатна рушити або коли треба вийти з аварійної ситуації. У всіх інших випадках вона радше шкодить, ніж допомагає.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025