Статті

Ці три звички при прогріванні автомобіля руйнують двигун: позбавтесь їх негайно

Для водіїв зі стажем процедура прогріву двигуна є рутинною. Однак навіть вона може обернутись серйозними наслідками та проблемами, якщо допускати фатальні помилки. Багато хто навіть з досвідчених керманичів мають такі шкідливі звички, і не підозрюючи, що своїми ж руками вбивають мотор, попереджає «Твоя МАШИНА».

Перша звичка – запуск обігрівача одразу після старту. Якщо силова установка ще холодна, а мастило густе, то останнє циркулює по системі дуже кволо. Увімкнувши пічку, ви заберете тепло у двигуна і ще більше сповільните процес. При цьому система працюватиме на межі, перевантажуючи мотор.

«На запуск приходиться до 90% зносу двигуна. Якщо ви ще й будете перевантажувати його пічкою, то готуйтесь до дорогого ремонту», – каже автомеханік з Чернівців Назар Ш.

Друга помилка – різке обдування лобового скла гарячим повітрям. Ця звичка особливо небезпечна під час сильних морозів взимку. Багато хто з водіїв намагається якомога швидше очистити вікно від льоду, тому одразу направляє обдув пічки на нього. Якщо ззовні буде -10 чи холодніше, така витівка закінчиться пошкодженням скла.

«Покладіть на півдня керамічну тарілку у морозильну камеру, а потім різко киньте її у каструлю з киплячою водою. Вона миттєво трісне. Теж саме станеться і з вашим лобовим склом. Найдурніша річ яку взагалі можна зробити взимку», – каже Василь М., автомеханік з Полтави з 25-річним досвідом.

Розморожувати скло фахівець рекомендує поступово, плавно підвищуючи температуру. До того ж краще брати на озброєння профілактичні засоби, як то «Автодощ», яким обробляють вітрове скло.

Третя помилка при прогріві – поспіх. Фахівці звертають увагу, що багато хто лінується чекати повного прогріву і рушає вже через хвилину після запуску двигуна. Варто розуміти, що мастило має стати менш в’язким, розтектись по системі. Поршням також треба час, що досягти робочої температури. Якщо одразу «дати по газам», то на стінках циліндрів почнуть з’являтись мікроподряпини, які пришвидшать знос двигуна.

Краще почекати 2-3 хвилини, аніж потім платити десятки тисяч за капремонт. За нагальної потреби одразу почати рух, краще завершити прогрів під час їзди, рухаючись перші кілька кілометрів на помірних обертах без різких гальмувань і прискорень.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025