Народні депутати підготували законопроект про розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією. Як повідомила голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, концепція законопроекту дещо відрізняється від тієї, яку обговорювали з активістами, які виступають за легалізацію авто з єврономерами.
На думку депутата, головна причина, по якій автовласники не хочуть розмитнювати автомобілі, це не розмір акцизного податку, пише Народна Правда з посиланням на Голос Столиці.
“Не в ньому вся причина… бо ще сплата ввізного мита – 8,5%, ПДВ – 20% від вартості автомобіля. Тому ми повинні підійти зважено і на якийсь період прийняти таку шкалу акцизного податку, щоб кожен громадянин, який захоче, зміг привезти старий автомобіль”, – зазначила голова парламентського комітету.
Ніна Южаніна також заявила, що лібералізація повинна застосовуватися з коефіцієнтом залежно від віку автомобіля.
Чи здатний цей законопроект знизити градус напруги між власниками авто з іноземною реєстрацією і представниками влади, пояснив голова громадської організації “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич.
— Южаніна вийшла до прямого ефіру на якомусь із телеканалів і оголосила, що вона вже зробила законопроект разом із фахівцями, з її комітетом, тощо. Повірте, цього законопроекту ще ніхто не бачив. Я вважаю, що це все такий політичний хід самої Южаніної для того, щоб збити градус напруги, який відбувається на сьогоднішній день у активістів і в самих людей по відношенню до цього питання, невирішеного питання. Тому що напередодні — 14 та 17 число, і такою заявою, яку вона сказала, це просто саме звичайне, я думаю, це такий маркетинговий хід самого депутата ВР, тому що відповідальність цих людей перед натовпом, який буде зібрано перед ВР, і буде задаватися питання, чому вони не виконують свої функціональні обов’язки, а все-таки отримують зарплату, я думаю, що це все-таки її професійний щит.
— І це все-таки підміна фактів самою Южаніною, тому що я вважаю, що все-таки закон, який вони зараз приготували, це просто зміна всього — від діючого закону Горварда, який на сьогоднішній день діє, за зниженими тарифами розмитнити транспортні засоби. Нічого вони нового не придумали. Вони зняли всього-на-всього обмеження євро-5 і дозволять завезти або узаконити автомобілі до євростандарту євро-3, і знизять акциз, який введено на розмитення товарів, а саме, транспорту. До речі, хочу сказати, що акциз може бути застосований до товарів нових, а не до вживаних. Тому що вживані товари і обмеження акцизами — це було зроблено штучно для підтримки українського автопрому. Його зараз, на жаль, в Україні немає, і акциз має бути знятий повністю.
— Це має бути однозначно, і законопроект, який ми готуємо, законопроект абсолютно, категорично відрізняється від того законопроекту, який підготувати Южаніна. Ми надаємо декілька варіантів розвитку подій чи законопроектів європейських — Литви, Білорусі, Молдови, там, де є константа. Константа — це означає, що не буде корупційної схеми. Южаніна заявила, що вона хоче розділили функціонал роками, підняти тарифи до розмитнення, завдяки тому, що є і старіші, і новіші машини. А я можу сказати однозначно, що це нова корупційна схема, де чиновники будуть користатися можливістю заробляти на цьому. Тому що в будь-якому випадку будь-яке оцінення на митниці буде сприйнято тільки корупційною схемою.
Високі ціни на пальне іноді підштовхують українців до необдуманих рішень. Зокрема багато хто з автомобілістів…
Бум на кросовери не оминув Україну. Ці автівки цінують за їх практичність, комфорт та непогану…
Японський автовиробник Honda офіційно презентував оновлений седан Accord 2026. Як пише Carscoops, перелік змін невеликий,…
Американський автовиробник Ford офіційно повідомив про відкликання 272 645 автомобілів. Як повідомляє Reuters з посиланням…
Міністерство закордонних справ України звернулось до українців із попередженням про тимчасові ускладнення дорожнього руху на…
Прем’єра гібридної версії компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління у Таїланді викликала справжній ажіотаж. Як…