Отримати посвідчення водія – мрія кожного, але не всюди цей шлях однаковий. Поки українці часто жартують про нескінченні черги в сервісних центрах, у світі є країни, де на іспиті провалюється більшість, пише Jalopnik.
Найсуворішою системою вважається китайська. Там теоретичний тест містить 100 запитань, які випадково обирають із бази понад 1000. Для успіху потрібно дати 90% правильних відповідей. Помилився більше ніж десять разів – починай спочатку. Таке навантаження, пояснюють інструктори, формує дисципліну, якої часто бракує новачкам.
На протилежному полюсі – Уганда. Тут водій може скласти іспит, правильно відповівши лише на 25% запитань. У сусідньому Єгипті письмовий тест з’явився лише нещодавно і містить 10 запитань. Місцеві автошколи визнають: більшість водіїв вчаться не за правилами, а «на ходу».
Австралія, навпаки, вимагає максимум підготовки – до 120 годин практики з інструктором, частину з яких потрібно провести вночі. У перерахунку на гривні навчання може коштувати від 660 до 2450 за годину. Водночас у Бурунді навчальні години не потрібні взагалі, що прямо впливає на рівень аварійності.
Японія ж перетворює практичний тест на випробування нервів. Перевищив швидкість хоча б на 1 км/год – іспит зупиняють. Будь-яка неточність у маневрах вважається провалом.
Українська система наразі ближча до європейської. І хоча з першого разу на права здає лише третина кандидатів, вітчизняні правила далекі від японської строгості. Але головне не кількість годин чи питань у тесті, а реальне розуміння, що кермо – це велика відповідальність.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…