Фото: Pixabay
Багато водіїв вважають, що варто лише температурі опуститися нижче семи градусів – і треба ставити зимові шини. Цю «формулу» десятиліттями повторюють виробники гуми, але вона вже давно не працює, пише німецький таблоїд AutoBild.de.
Ідея про «критичні 7 градусів» з’явилася ще у 1980-х. Тоді літні шини справді твердли на холоді, а зимові залишалися еластичними. Але за 40 років змінились і склади, і технології. Сучасна гума веде себе зовсім інакше.
Німецький журнал Auto Bild ще в кінці 80-х провів тести, які спростували цю легенду. «На сухому асфальті літні шини гальмували краще навіть при легких мінусах», – згадує тест-пілот Дірк Меллер, який займається випробуваннями шин понад 30 років.
Однак сьогодні ситуація змінилася. Нові високошвидкісні моделі мають склад, який гірше переносить холод. При температурі близько мінус п’яти градусів протектор «склується», і гальмівний шлях збільшується. А з огляду на те, що більшість зимових днів дороги вологі або вкриті інієм, зимова гума дає більшу безпеку.
Головна небезпека не в самому холоді, а у вологому покритті. Саме тоді літня гума втрачає зчеплення. Міняти колеса треба, коли середньодобова температура тримається нижче +10.
У Німеччині з 2010 року діє так звана «ситуативна зимова вимога»: зимові шини потрібні лише під час ожеледиці, снігу чи сльоти. Але штраф за порушення немалий – від 88,5 євро (приблизно 4330 грн) і навіть більше, якщо створено аварійну ситуацію.
Популярне правило «від жовтня до Великодня» залишається зручним орієнтиром. Та орієнтуватися варто не на календар, а на погоду. Якщо вдень ще тримається понад десять градусів, поспішати не треба. Але чекати до першого снігу – ризиковано.
Як кажуть шиномонтажники, у жовтні сервісні графіки забиті, тож плануйте зміну завчасно. І не забувайте: зимові шини зберігають м’якість навіть при мінус 25, тоді як літні на такій температурі стають твердими, мов пластик.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…