Статті

Кому в Україні заборонено сідати за кермо: перелік вікових обмежень для водіїв

Не кожен українець може просто сісти за кермо. Вік має значення. І закон у цьому питанні чіткий: молодшим за певну межу водити – заборонено.

У Головному сервісному центрі МВС нагадали, що для керування мопедом чи скутером (категорія «А1») достатньо виповнитися 16 років. Те саме стосується мотоцикла (категорія «А»). Але вже легкові автомобілі, позашляховики чи пікапи (категорія «В») дозволяються тільки з 18 років.

Як пояснює у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» автоінструктор із Києва Олег В., такий поріг пов’язаний не лише з технічними навичками, а й із психологічною готовністю.

«Підлітки часто переоцінюють себе. Навіть коротка поїздка без досвіду може закінчитися ДТП. Тому 18 років – це мінімум, коли людина вже більш свідома і розуміє ризики», – каже він.

Для водіїв вантажівок вагою до 7,5 тонни (категорія «С») теж потрібно мати 18 років. Якщо ж автомобіль має причіп масою понад 750 кілограмів, то потрібні додаткові категорії – «ВЕ» або «СЕ», які доступні з 19 років.

А от із пасажирським транспортом усе ще суворіше. За кермо автобуса (категорія «D») можна лише після 21 року. Такі вимоги пояснюються підвищеною відповідальністю за життя пасажирів.

«Автобус – це не просто великий автомобіль. Тут водій відповідає не тільки за себе, а й за десятки людей. Тому досвід і вік критично важливі», – підкреслює інженер-екзаменатор сервісного центру МВС Андрій Б.

Водночас у відомстві нагадують, що навіть після отримання прав навчання не закінчується. Молодих водіїв часто карають за самовпевненість і нехтування правилами. За статистикою поліції, понад 20% аварій за участі новачків трапляються саме в перші два роки після отримання посвідчення.

Тож перш ніж сідати за кермо, варто не лише досягти потрібного віку, а й набратися досвіду та поваги до дороги. Адже водійські права – це не просто пластикова картка, а щоденна відповідальність за себе і за інших.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025