Статті

В Україні електрокари заряджаються майже безкоштовно – експерт пояснив, хто платить

Електромобілі в Україні «заправляються» дешевше, ніж будь-де в Європі. Причина не в нових технологіях, а в тому, що більшість власників заряджають свої авто вдома – за тим самим тарифом, що й пенсіонери чи малозабезпечені сім’ї.

Артем Куюн, аналітик «Консалтингової групи А-95», у своєму матеріалі на ZN.UA називає це прихованою державною дотацією. За його словами, зарядка електрокарів фактично субсидується з бюджету, бо тариф побутовий і нижчий від собівартості.

Зараз денна ціна за кіловат-годину – 4,32 грн, нічна – 2,16 грн. Для порівняння, на комерційних зарядках доводиться платити понад 15 грн. За оцінками експертів, близько половини всіх зарядок припадає саме на ніч, ще 30% – на день, і лише 20% – на комерційні пункти. Отже, середня вартість «пального» для електромобіля становить приблизно 5,9 грн за кіловат-годину.

Якщо підрахувати, то кожен електромобіль щомісяця «спалює» близько 200 кВт·год. При цьому держава фактично доплачує майже 4,6 грн за кожен кіловат. У результаті середня дотація на одного власника становить 925 грн щомісяця. За підсумками 2024 року це понад 1,2 млрд грн бюджетних втрат, а у 2025-му сума сягне майже 2 млрд.

І це ще не межа. Наступного року очікується подорожчання газу для генерації електроенергії, тож витрати держави зростуть. Енергетичний консультант Сергій Мірошник прогнозує: «Якщо тенденція не зміниться, 2026-го дотації для електротранспорту стануть у кілька разів вищими, ніж усі програми з підтримки ВДЕ».

Експерти наголошують, що без вирівнювання тарифів електромобілі залишатимуться «привілейованими» споживачами. А це вже питання не техніки, а політики.

Recent Posts

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025